O cititoare revoltata

Unde este respectul unei edituri fata de cititorii sai? Va spun eu. Nu exista (in cazul editurii Nemira)!! De ceva vreme fierb la presiune mica, si tot incerc sa ma calmez si sa nu se ajunga la un asemenea post despre unele edituri din Romania, dar uite ca si rabdarea mea a ajuns la limita.

Dupa cum ati vazut pe site-ul Nemirei, in 22 iulie aceasta „prestigioasa editura”, a implinit 20 de ani „de placerea lecturii”. Cu ocazia implinirii acestei varste, au avut 50% reducere la toate cartile lor, cel putin asa afirmau ei (eu am gasit carti cu 10% reducere) si am spus, hai sa-mi comand si eu volumele din seria Gossip Girl, pana ce nu se epuizeaza cu totul stocul. Buuun. Mi-am comandat volumele 5, 6, 7, 8 si 10.

De trei – patru zile, verific in fiecare zi site-ul sa vad daca mi-au fost procesate comenzile. Nimic. Azi, in sfarsit mi-au fost trimise cartile, si ghiciti ce e-mail descopar eu? Haideti sa va arat.

„Buna ziua,

Va informez ca am epuizat titlul Gossip girl Cum imi place mie astfel ca am modificat rambursul la 47.43 ron.

Multumesc,
XYZ”

Acum, intrebarea mea este: LA CE FOLOS CA IMI TRIMIT VOL. 6, 7, 8 SI 10, DACA EU NU AM VOLUMUL 5 SA-L CITESC??? Si asa nu stiu zau, daca voi gasi la biblioteca volumele anterioare, si acum exact un volum lipsa imi mai trebuie. 😡

Inteleg ca ei vor sa-si vanda marfa, orice comerciant vrea. Dar totusi, eu ca si client nu accept asemenea nesimtire din partea unui comerciant, pentru ca la urma urmei, eu sunt cea care „scoate banul”.

In orice caz, acum ar trebuie sa le trimit un mail si sa-mi anulez comanda, sau daca nu sa resping pachetul la primire, dar nu o sa fac asa ceva, pentru ca eu am bun-simt si voi incerca sa-mi cumpar volumele anterioare in germana (acum, sunt si mai recunoscatoare mamei, ca mi-a oferit sansa sa studiez limba german, decat eram inainte; prefer sa citesc in germana decat in engleza 😀 ).

Dupa tot acest incident, mi-am pierdut si ultimul firicel de respect, pe care il mai aveam pentru aceasta editura, editura care ne ofera atatea „avantaje”. Cat se roaga cititorii de Nemira sa republice primele volume din seria Gossip Girl? Cati ani au trecut de cand Nemira a publicat primele doua volume din seria Lux de Anna Godbersen, seria ce contine 4 volume?! (tin sa mentionez ca primul volum – Lux – nu mai este in stoc) Editura Leda ar fi publicat seria Lux in maxim trei luni – va garantez acest lucru 100%! Ce sa mai spunem de seria Betsy, Regina Vampirilor de MaryJanice Davidson – cred ca au trecut doi ani de cand a fost publicat primul volum si seria cuprinde 11 volume pana in prezent.

Eu, am mai avut un incident cu editura Nemira, si am spus ca voi trece cu vederea, a fost doar un mic incident. Dar incidentul cu comanda volumelor GG a fost cireasa de pe tort.

P.S. Ce bine e sa te „descarci” de emotiile negative. Inainte sa scriu acest post, eram toata nervoasa, iar acum sunt asa de linistita si calma.

Cu siguranta, incepand de azi, nu voi mai face eu greseala sa trec cu vederea peste incidente cu edituri. Imi voi exprima opinia, aici pe blog, cu riscul ca editura ar putea vedea postul meu, dar nu ma intereseaza, pentru ca traim intr-o tara, unde ai dreptul la o opinie.

P.S. 2: Respectul meu fata de restul editurilor din Romania, scade drastic pe zi ce trece, pe cand respectul pentru editura Leda – O ADEVARATA EDITURA – creste.

Publicat în Fără categorie

10 gânduri despre „O cititoare revoltata

  1. wow…e naspa ca ti s-a intamplat asa ceva si sincera sa fiu nu as fi avut tupeul sa public asa ceva pe blog asa ca BRAVO :X:X:X::XX
    eu una zic ca ai facut ce trebuia exprimandu-ti parerea….nu toata lumea face asta si te respect pentru asta :*

    • Multumesc Ioana, pentru sprijin. 🙂 Mda, probabil inainte nici eu nu as fi avut curajul sa spun asa ceva, pe un blog PUBLIC, dar m-am saturat sa tot tac si sa inghit. 😐

  2. In totalitate de acord cu tine.De ce sa nu spunem si sa continuam la infinit asa? Acum am si eu ceva de spus,sa speram ca cineva va lua in considerare si parerea noastra :

    Rao-cica se crede editura ‘Roial’ si cand colo gramatica lor e in plop si plopul in aer.Am citit destule carti de la editura Rao,dar in special seria Amurg.Abia daca ma stapanesc cateodata,sa nu iau un creion si sa nu incep sa corectez cartea,si sa le-o trimit corectata.Sa vad atunci ce fac?
    Litera-Nu spun ca nu este buna ,dar comenzile raman in aer.Mi-am precomandat continuarile seriilor Hush-Hush (de Becca Fitzpatrick) si Damnare (de Lauren Kate) ,cred ca am deja 2 luni,iar precomanda mea nu stiu daca va fi procesata nici la anu’.
    Nemira-De acord cu tine in toate privintele.

    LEDA-Tot respectul!Jos palaria!Nu am ce reprosa.Asta da editua Roial.Daca o vor tine tot asa si cu publicarile si cu gramatica vor ajunge undeva!Nu am ce reprosa acestei edituri minunate.Multumim mult ca existati si ca ne bucurati sufletele cu volume minunate.

    Sa speram ca nu am vorbit aici degeaba.

    O alta cititoare fantasy,Renate!
    Daca aveti ceva de obiectat (sau sustinut) aici:
    http://bookr3views.blogspot.com

  3. wow….Intr-adevar este foarte naspa ce au facut!Nu am prea multa experienta cu comenzile de la edituri, dar daca tot se cred o editura asa de buna, nu cred ca ar fi trebuit sa faca chestia asta.
    In al doilea rand, jos palaria pentru Leda pentru ca urmaresc in permanenta tot ce se intampla pe la ei si raman uimita de cate surprize ne ofera in permanenta si nu numai.Si se vede ca le pasa de editura lor, de cartile pe care le publica si mai ales de cititorii sai.In acest fel cred ca putem avea intotdeauna incredere in ei si, ce sa o mai lungim, se vede ca ne merita increderea!!!Inca o data multumiri editurii!!!:X:x
    In final, la fel cum ioanaraluka95 a spus, meriti respect pentru ca ti-ai exprimat nemultumirea in mod public, pentru ca putini ar fi facut-o.Deci, respect si pentru tine Daniela!!!

    Imi pare bine ca am putut sa las si eu un comentariu si sa te sprijin intr-un fel, si sper sa nu mai ai de a face niciodata cu o chestie de genul asta!:d

  4. ah ce fericita am fost cand am vazut ca in sfarsit cineva isi exprima opinia fara sa ii pese pt. ca din punctul meu de vedere avem tot dreptul… eu cel putin cand am fost la bookfest am ocolit standul editurii Tritonic din nenumarate motive : publicarea volumelor din seria Anita Blake cu distante de 3 ani intre ele (daca nu chiar mai multi), faptul ca mi.au sters de nenumarate ori comentariile de pe blog sau daca nu le.au sters nu au raspuns la ele, singurul lucru de care sunt multumita este livrarea cu care pot spune ca nu am avut probleme. Te inteleg si sunt de acord cu toata lumea Leda ramane cea mai buna editura.

    • Mda, si Tritonic este o editura „foarte prestigioasa”… eu de la ei am doar Luna plina, si din fericire, in curand vom putea achizitiona continuarea volumului „A doua luna plina” de la editura Leda. 😉

      Mersi si pentru sustinerea ta. :*

  5. sunt de acord cu tine. asa mi s-a intamplat si mie! Am comandat GG5 si apoi am primit un mail in care mi se aducea la cunostiinta ca stocul este (ghici?) EPUIZAT. Wow, ce editura tare 😐

  6. Pai treaba cu editura Nemira… nici macar la biblioteca nu am gasit decat de la volumul 2-3 in sus. TOT respectul bibliotecii care are cate 5 exemplare din acelasi volum. Si, ma rog, 100% ca la librarie nu am gasit volumul 1… ci doar de la 4 in sus, asa ca nu imi fac sperante sa citesc aceste carti. Raman la serial. Si… poate ca editura este una buna, insa exista neseriozitatea.
    Si chestia cu cartile in germana… ei bine cum sunt acuma aici, in Germania, am dat cam 100 de euro pe carti aici (Grrrr, ca sunt mai scumpe ca la noi avand in vedere ca o carte cartonata la noi e in jur de 10 euro si aici 17-21 euro… dar oricum, cate carti NEcartonate exista la noi?) Si o librarie mare de aici nu are toate volumele pe care le-as fi vrut eu, dar e okay.
    Si dupa cum spuneam… cativa NEseriosi strica tot. Si sa stii ca bookdepository.com, aia chiar sunt seriosi. Daca iti schimbi parerea si te decizi sa citesti si in engleza.
    Scuze ca nu am prea comentat de curand, dar abea am reusit sa intru si eu pe net.
    Viele Grusse aus Deutschland. 🙂

Lasă un răspuns

