Jurnal de lecturã (10)

DIVERGENT – Divergent, volumul 1
de Veronica Roth

Carte primitã de la editura Leda spre recenzare.

Rezumat: Societatea din distopicul oras Chicago este impartita in cinci factiuni, fiecare dintre ele avand o virtute specifica: Candoarea – din care fac parte cei sinceri, Abnegatia – persoanele altruiste, Neinfricarea – cei curajosi, Erudtii (cei inteligenti) si Prietenia (cei pasnici).

Anual, adolescentii de saisprezece ani, trebuie sa-si aleaga factiunea in care vor trai pentru tot restul vietii lor si caruia ii vor ramane devotati.

Beatrice Prior, o fata din factiunea Abnegatiei, este nevoita sa se decida daca va ramane alaturi de parintii ei in factiunea in care s-a nascut sau se va transfera. Beatrice alege o noua factiune.

Ajunsa in noua sa factiune, Beatrice isi alege un alt nume – Tris – si se pregateste sa devina din novice, membru. Dar numai zece persoane pot deveni membre si rivalitatea dintre novici este puternica, iar aparentele insala. Tris trebuie sa descopera cine ii sunt prietenii adevarati, intre timp o frumoasa idila se leaga intre ea si misteriosul sau instructor Four. Dar cel mai important, Tris trebuie sa-si tina ascuns secretul despre ea insasi foarte bine, viata ei fiind in pericol, daca secretul se afla. Un conflict politic pus la cale de Eruditi incepe sa ia amploare, amenintand sa distruga societatea din care a trait Beatrice. Tradarile sunt sfasietoare, iar deciziile pe care Tris va trebuie sa le faca ii vor schimba viata.

CITAT:  „Nu pot sa-l omor. Nu sunt sigura ca-l iubesc, nu sunt sigura daca asta este motivul. Dar sunt sigura de ce-as face daca rolurile noastre ar fi inversate. Sunt sigura ca nu merita sa-l omor pentru nimic in lume.” (pag.433)

PUNCTAJ: 5 /5 

Pãrerea mea: De unde sa incep? In primul rand am stat treaza pana la 6 dimineata si am citit pana ce am terminat cartea, deci ar fi fost culmea sa nu merite punctaj maxim; somnul este sacru pentru mine si nu prea renunt la somn in favoarea cititului. 😆 OK, deci un singur cuvant: SUUUUUPERBA!!! Adooooor cartea, este my number one pe anul 2011 in materie de carti, bineinteles. As putea sa va povestesc intr-una despre carte, ca nu m-as mai putea opri. Cu siguranta a meritat sa castige titlurile de „Cartea preferata a anului 2011” si „Cel mai bun roman fantasy/ SF pentru tineri” pe Goodreads. In orice caz, trebuie sa-i adresam editurii Leda un sincer „Multumesc!” pentru ca au publicat cartea anul acesta. 😀 Mie, sincer, imi place putin mai mult Divergent decat Jocurile Foamei (am citit numai primul volum). Va recomand cu cea mai mare caldura sa cititi cartea, nu veti regreta, isi merita fiecare banut, si veti devora cele 444 de pagini ale cartii! 😉

Comandã cartea cu un simplu click pe copertã!

Vã place recenzia? Cum vi se pare? 😀

43 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (10)

  1. O te cred! DAR CUM AI STAT TREAZA ATAT :)). Am stat si eu pana la 4… ora normala. DAr ma rog, merci ca mi-ai zis de ea si dupa ce ai terminat-o ai fost ATAT de incantata, incat de abea astept si eu sa mi-i iau.
    Iti urez si aici : AN NOU FERICIT! Sper sa ai un an minunat! ^^

    • Pai, mna, oricum de trei zile stau treaza toata noaptea – nu prea pot dormi. Si a fost atat de interesanta cartea incat o inchideam sa ma culc si dupa o secunda o deschideam si citeam din nou. Nici nu mi-am dat seama cand a trecut timpul. 😆

      An Nou Fericit si tie! :* Si mult succes in 2012 cu examenele! 😀

  2. Eu o visez de cand am vazut-o. o doresc, o vreau, dar n-o am. Ceea ce e pacat. Iarta-ma, Doamne!! Ma simt asa de oribil ca nu o am. Sincer, imi place recenzia ta. Dati-mi un T, dati-mi A, dati-mi un R, dati-mi un E. Ce a iesit? UIMITOR!!

  3. Soo, am pus si eu mana pe carte acum vreo 2 saptamani si.. e geniala. 🙂 Povestea e geniala,personajele sunt geniale, Veronica Roth, ca la numai 23 de ani a putut sa creeze o carte atat de completa&complexa, e geniala. N-am cuvinte. 🙂 De Insurgent am auzit ca este la fel( daca nu mai buna) decat prima carte.De-abia astept.

  4. Eu am primit cartea de Craciun anul trecut si pana seara o terminasem. Mi-a placut mai ales hotararea lui tris care a decis la arate ca poate fi incredibil de buna desi toate sansele erau impotriva ei.

  5. Pingback: Insurgent & Supranatural!!! « Daniella

  6. Am auzit multe lucruri bune despre carte si wow, daca ai stat pana la 6 dimineata atunci se explica toate laudele aduse asupra cartii.
    Am primit cartea vineri si desi momentan citesc o carte pentru scoala ( pe care ma chinui sa o termin de ceva vreme ) nu m-am putut abtine sa nu citesc macar un volum si pot spune ca imi place pana acum.

  7. Vai ADOR cartea aceasta. Si ma bucur ca ti-a placut si tie. Intradevar , este o carte ce merita citita si chiar merita si cateva ore din somnul nostru pretios. Si mie mi se pare mai buna decat Jocurile Foamei, si sper sa fie asa pana la final

  8. Cartea asta e pur si simplu una dintre cele mai frumoase carti pe care le`am citit..Merita citita… Am terminat`o intr`o singura zi

  9. este una dintre seriile mele preferate si una pe care o ador enorm de mult,am acest volum in biblioteca,si mi l-as dori foarte mult si pe al doilea….sper sa-l castig candva.

Lasă un răspuns

