Jurnal de lecturã (13)

SFIDAREA – Jocurile Foamei, volumul 2
de Suzanne Collins

 Carte achiziționatã.

Rezumat: Katniss si Peeta, fericitii castigatori ai Jocurilor Foamei, revin in Districtul lor, sperand la o perioada de liniste, dar nu inainte de a parcurge obligatoriul Tur al Invingatorilor.

Cei doi sunt convinsi ca sunt in siguranta si ca vor avea parte de o viata decenta alaturi de familiile lor. Dar, atunci cand apar zvonuri despre niste posibile revolte printre locuitorii districtelor, in ochii presedintelui Snow – conducatorul Capitoliului, cei doi invingatori sunt vinovati, in special Katniss.

Acum, Katniss are de ales: fie isi va petrece restul vietii alaturi de Peeta, pentru a dovedi lumii, ca actul ei a fost unul din dragoste si nu de sfidare, fie toate persoanele pe care le iubeste vor fi omorate.

Din nefericire, faptul ca ea a ales sa-si petreaca restul vietii cu Peeta, nu este indeajuns sa linisteasca oamenii. Iar in curand, Katniss se vede impreuna cu Peeta, inapoi in arenele Jocurilor Foamei, fiind alesi drept tributuri pentru un alt joc sangeros, Jubileul Pacificarii.

Minciuni. Conflicte. Rãzbunãri. Cine va supravietui? 

PUNCTAJ: 4.5/5

Pãrerea mea: Ah, cat de trista a fost cartea! Pe mine pur si simplu m-a intristat. A fost atat de patrunzatoare. Ador personajele, in special cele principale. Si am fost foarte impresionata de continuarea seriei. Nu ma asteptam la o asemenea actiune alerta. Cel mai mult mi-au placut scenele cu Peeta si Katniss. 😀 Cartea asta poate fi descrisa intr-un singur cuvant: extraordinara. Iar seria: surprinzatoare. V-o recomand, si de asemenea va recomand editia hardcover – sunt foarte „chipese” cartile. 😆

34 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (13)

  1. seria si cartea par foarte frumoase!!! 🙂 mi-a placut recenzia si m-a facu curioasa,asa ca o sa ma apuc de cartile astea cat mai curand ❤ ❤ ❤

  2. Eu am citit cartea anul trecut inainte de Revelion si mi-a placut foarte, foarte, foarte mult. Momentan mai am in jur de 60 de pagini din Revolta care este „uau”! Eu ii dau cartii 5(cu multe stelute)/5 fiind una dintre cele mai bune carti citite de mine vreodata. 4,5/5 mi se pare un punctaj mic pt cat de fascinanta este cartea. 😀 Am citit si Divergent tot anul trecut dar Sfidarea mi s-a parut mult, mult mai buna, mai complexa, mai rafinata.

    • Doar pentru ca tie ti se pare mai buna decat Divergent si crezi ca merita 5 stelute, asta nu inseamna ca si eu iti impartasesc parerea. Pur si simplu nu mi se pare superba cartea. Oricum, ma gandesc ca „Revolta” este mai buna decat primele doua volume si va primi 5 stelute. Daca in caz ma insel, voi schimba punctajul pentru „Sfidarea”.

  3. Dada, ai dreptate, „chipeseee”!! Chiar trebuie sa imi iau odata Jocurile Foamei. Mi-a placut recenzia, si sunt absolutamente sigura ca personajele sunt minunate, pentru ca tu esti chiar sincera in privinta personajelor. Hm…. ar trebui sa incepi sa scri la sfarsitul recenziilor ceva de genul… : Carte recomandata de Daniella. :))))))
    Nu ma refer ca sa o scri acolo la impresie ci ca un fel de… rubrica a postarii?

    • Impresie? Rubrica a postarii? Numai tu si capsorul tau stiti ce vreti sa spuneti. Eh, nu sunt eu chiar atat de cunoscuta si priceputa incat recomandarile mele sa aiba o adevarata valoare. Hehe, poate in viitor ajung critic literar si atunci sa vezi tu „Carte recomandata de Daniella”. Joking. ;)) Oricum, nu scriu eu la cartile pe care chiar le recomand la „Parerea mea”, recomand cartea?? Draga, citeste de-acum mai bine postarile. 😈

    • A doua serie distopica citita de mine. :))
      Dupa parerea mea, „Jocurile Foamei” si „Divergent” nu pot fi comparate, cel putin eu nu le pot compara, pentru ca le prefer pe amandoua la fel de mult. 😐

  4. Seria aceasta este una dintre cele mai bune! Am devorat pur si simplu cele 3 volume (si sincer eu nu prea spun ca am devorat o carte, iar daca o spun este grav intr-un sens bun 🙂 ) , ce ma nemultumeste este faptul ca eu nu am editia cartonata, unde sunt superbe copertile, dar oricum continutul e cel mai important, de nota 10! Asa cum s-a spus si mai sus si la mine a fost prima serie distopica pe care am citit-o si da Jocurile foamei si Divergent nu pot fi comporate, pentru ca amandoua sunt superbe si au un stil aparte. Chiar daca multi zic ca seamana, eu pur si simplu nu am vazut nimic la fel intre cele doua, poate gradul de violenta care se afla in carti si faptul ca actiunea se petrece in viitor, in rest povestile sunt total diferite.

    • Dap. O sa fie impreuna. Dar in comparatie cu Four si Tris, ei interpreteaza rolul de indragostiti pentru public la cerea lui Haymitch. Oricum la un moment dat Peeta o sa recunoasca ca el e indragostit de Katniss de foarte mult timp. Eu personal prefer cuplul din Divergent, cuplul Katniss-Peeta e foarte complicat…

  5. Au fost triste toate.M-a intrebat cineva intro zi dupa ce i-am spus ca am plans la toate trei m-a intrebat ca ‘de ce iti place daca te-a facut sa plangi?’.De ce?Fiindca mi-a atins sufletul…

  6. Si volumul asta a urmarit acelasi tipar ca si celelalte 2, a fost impartit in 2 parti. Prima jumatate a fost de introduce, mai calmuta si ‘relaxanta’, iar in ultima parte a carti ti se intind nervii la maxim de stres. Ugh, mie nu mi-a placut modul asta de a scrie cartile, dar asta nu inseamna ca face seria mai putin buna. 🙂

Lasă un răspuns

