Jurnal de lecturã (15)

REVOLTA – Jocurile Foamei, volumul 3
 de Suzanne Collins

Carte cumpãratã.

Rezumat: Ajunsa in Districtul 13, Katniss este in siguranta alaturi de familia ei si Gale, dupa ce casa lor – Districtul 12, a fost distrus.

La finalul jocului Jubileul Pacificarii, Peeta impreuna cu alte tributuri – Johanna si Enobaria, au fost capturati de presedintele Snow si torturati.

Katniss, fiind etichetata drept simbol al revolutiei, devine Gaita Zeflemitoare si imbratiseaza rolul care i se atribuie, acela de a convinge intregul Panem sa lupte impotriva Capitoliului.

Dar acceptarea asumarii acelui rol are un pret: crutarea vietii lui Peeta si a altor tributuri de catre presedinta Coin. Iar atunci cand Peeta este salvat si adus in Districtul 13, Katniss este surprinsa sa vada ca Peeta o considera cel mai mare dusman al lui, un mutant al Capitoliului.

In curand, Katniss impreuna cu Gale, Finnick si alti soldati vor fi trimisi de catre presedinta in Capitoliu, in inima luptei, scopul lor fiind uciderea presedintelui Snow.

Multe sacrificii vor fi luate si multe vieți vor fi pierdute în acest joc al libertãții.

CITAT: ” Eu si Peeta ne revenim impreuna. Inca mai sunt momente in care el se ghemuieste in spatele unui scaun si se tine bine pana cand se incheie strafulgerarile amintirilor inoculate de venin. Eu ma trezesc tipand din cosmaruri cu mutanti si copii pierduti. Dar bratele lui sunt aici sa ma linisteasca.”

PUNCTAJ: 2/5 (update)

Pãrerea mea: Acest volum nu prea a fost pe placul meu. Au murit prea multe personaje, unele descrieri au fost prea lungi si prea des intalnite. De asemenea, mi s-a parut prea multa agresivitate inclusa in cartea aceasta, in comparatie cu primele doua volume. Atat de tare m-a plictisit si enervat cartea in majoritatea timpului, incat am ajuns sa citesc de la finalul cartii. Era evident ca nu o sa avem parte de un happy „happy-end”, dar nici nu ma asteptam la un final din cealalta extrema: majoritatea mor si cei care mai sunt in viata innebunesc. O alta obiectie: sfarsitul cartii a fost prea abrupt. Mie mi se pare ca volumul acesta a fost scris in graba. De fapt, nici nu stiu ce cred despre carte. Pur si simplu mi-a dat rationamentul peste cap.

Sã o CUMPERI sau ÎMPRUMUȚI?: Sunt ok ambele variante. Desi parca nu prea merita sa dai banii pe volumul acesta. Daca o gasesti la biblioteca sau la o prietena sau prieten, imprumut-o. Cumpãr-o numai daca vrei sa ai exemplarul tau propriu.

27 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (15)

  1. Sunt intr-un totu’ de acord cu tine. Mai mult a fost ceva gen, da dar nu. Am vazut ca mai toate cartile au secvetele astea plictisitoare, cand autorul se lungeste cu povestitul, adica inteleg din prima la ce te referi.
    Astea ar fi minusurile, insa cartea are multe plusuri cum ar fi ideea!!

  2. Fiecare cu parerea lui!
    Mie mi-a placut mult acest al treilea volum, actiunea evolueaza si se complica de la volumul unu la trei. Este complex si intervine genul acela de lectura – eficienta si competenta cand,zic eu, trebuie sa privesti dincolo de actiunea in sine, la mesajul care ese transmis. O lectura incocenta duce la parerea pe care ai avut-o si tu.

  3. Nu sunt deloc de acord cu tine, dar fiecare cu părerea lui! Seria este genială, şi, la fel cum zice şi Oana, mesajul este unul profund dacă ştii să îl citeşti. Ţi-ai dat seama cât de asemănătoare este situaţia de acolo cu situaţia din ţara noastră? Este agresivă, ok, am prins ideea, să le scrii autorilor un mail în care să le spui să scrie cărţi cu prinţese şi ponei.:) Asta e, fiecare cu ce crede, eu mi-am spus părerea. Kisses.

    • Ah, scuza-ma! Am uitat ca pe blogul MEU trebuie sa postez recenzii cum vreti voi, nu cum vreau eu. Sa-mi fie rusine ca am indraznit sa spun ca nu mi-a placut cartea. Nu, nu mi-am dat seama cat de asemanatoare este situatia din carte cu cea din tara noastra. Eu nu compar fictiunea cu realitatea.
      Si poate ai vrea, Irina, sa-ti revizuiesti tonul acuzator si destul jignitor folosit la adresa mea „sa le spui sa scrie carti cu printese si ponei”. Mda, dar fiecare intelege ce vrea din recenzia mea. Kisses.

      • Am zis ca nu sunt de acord, nu ca nu iti respect parerea!:) Fiecare cu gusturile lui. Din nota data, se pare ca totusi ti-a placut.:)

  4. Mie mi-a placut mult acest volum. Da, a continut mai multa agresivitate, multe personaje au murit, dar sa nu uitam ca in razboi aceste lucruri se intampla. Toate sacrificiile au fost facute cu un scop. Nu consider ca Peeta si Katniss au innebunit, ci doar ca nu au mai fost la fel.Nici nu aveau cum dupa tot ce s-a intamplat. Unele lucruri sunt ireversibile.
    Sfarsitul mi s-a parut perfect pentru aceasta serie, pentru ca a fost realist.

  5. Intr-adevar au murit foarte multe personaje, insa din punctul meu de vedere cartea a fost cea mai buna din serie. Cu multa, foarte multa actiune care m-a tinut in suspans, pana la ultima pagina. Cartea aceasta a fost mai intensa decat celelalte, indiferent de cata violenta a fost vorba in ea, era de asteptat pentru ca dupa ce s-a intamplat in primele 2 volume autoarea nu ar fi putut sa scrie o poveste mai relaxanta care sa inchida seria, trebuia sa aiba un final bun care sa ne faca sa ne reamintim mult timp de ea, indiferent de sfarsitul tragic pe care l-au avut unele personaje importante sa nu uitam ca ele se aflau intr-un razboi.

  6. nu sunt de acord cu tine. cartea este foarte buna. seria asta nu m-a dezamagit nicio secunda:X dar fiecare cu parerea lui, nu?:)

    • Nici nu ma asteptam sa fii de acord cu mine, Ioana. Este evident ca dintr-o suta de persoane care au citit cartea, singura care are o parere mai defavorabila sunt eu. Si chiar nu ma intereseaza. Eu am fost sincera in privinta parerii mele, desi as fi putut foarte bine sa scriu „superba!! o ador” si pe urma toti sa spunem aceleasi dulcegarii la adresa cartii.

      • Sunt de acord cu tine. Nici mie nu mi-a placut cartea si inca de la primul volum. Arata realitatea dar e prea dura. Pot sa spun ca mi-a creat o senzatie de neliniste. Parerea mea:))

  7. Prietena mea a zis ca i-a placut la nebunie seria 😀 doar pentru faptul ca cei doi n-au fost impreuna din prima carte. Si stii ce, chiar imi plac filmele dramatice, de ce nu mi-ar placea si cartile? Deci pentru mine e okay, dar deocamdata astept sa-mi iau volumul 2 😀

    Anyway, din comentariul tau reiese ca nu prea ti-a placut cartea =)) si totusi i-ai dat 4/5 ca punctaj 😉 Tot a fost buna de ceva, nope?

    • Mai, continutul a fost bun. Ideea foarte geniala. Dar pe mine pur si simplu nu m-a atins volumul asta la inima, asa cum au facut primele doua volume. Mi s-a parut uneori seaca cartea. Ce rost ar fi avut sa ma ascund dupa degetul mic si sa spun ca mi s-a parut superba? As minti, si eu cu siguranta nu promovez minciuna nici pe blog, nici in viata reala.

  8. Mie primul volum mi-a placut cel mai mult, apoi al doilea iar asta a ramas pe ultimul loc. Oricum, si eu zic ca se potriveste finalul si imi pare rau ca au murit atatia.Daca as fi scris eu cartea nu murea nici un personaj pozitiv :)), dar atunci sigur nu mai avea nici un farmec.

  9. am vazut ca in comaparatie cu celelalte volume acesta este mai prejos …ma rog il voi imprumuta cum ziki uh

  10. Mie mi-a placut la nebuie seria, insa finalul a fost .. tulburator cred ca cuvantul.Ideea e ca in aceasta carte Katniss a fost mult mai traumatizata si si-a pierdut din farmec,iar multe dintre personaje au murit doar de dragu’ de a se pune mai bine in prim plan ideea ca e ‘razboi’.Mi s-a parut penibil modul in care a murit Finnick.E o carte fantasy, orice era posibil.Pana si un final fericit era posibil.Si Katniss in loc sa evolueze de la prima carte pana la ultima;parca a fost tocmai pe dos, a devenit din ce in ce mai slaba si vulnerabila.Gale a fost taiat din poveste prea 😐 fara multe explicatii, ‘lucreaza in districul 2, si mai apare si pe la tv’, si atat.Nu mi-a placut.Si desi am fost de acord cu povestea de dragoste dintre Peera&Katniss, mi se pare ca cei doi au ramas impreuna din.. nu stiu din ce,da’ n-a fost bine.MI-a placut seria ca idee, dar finalul a stricat totul.

    • Eu m-am scarbit de „Jocurile foamei”. Atata tam-tam s-a facut pentru film, incat mi se intoarce stomacul pe dos cand aud de „jocuri” si „foame” in aceeasi propozitie. Nici macar nu am mai fost sa vad filmul! 😐

      Raman eu la cartile mele dragi Leda! ❤ 😆

      • Filmul e o prostie.Daca nu citesti cartile, nu prea-ti dai seama care e treaba pe-acolo.Actorii sunt ok, da’ regizorul n-a stiut ce sa faca cu ei.

      • Jocurile foamei sunt o pledoarie pentru prietenie, pentru dragostea de familie, de casa. Sincer, e o carte care te ajuta sa privesti lumea putin altfel si te ajuta sa apreciezi ce ai. In plus, aventurile sunt superbe, doar ca iti trebuie multa imaginatie ca sa intelegi acele paragrafe lungi de care pomenesti. Cartile de la Leda? Am citit din ele si niciuna nu se ridica la asteptarile Jocurilor Foamei. Poate pentru ca Suzanne Collins a conturat o lume care isi permite sa priveasca de sus toate cliseele cu vampiri, varcolaci si povesti de iubire de la care mi se face sila.
        Interpreteaza comentariul meu cum doresti, dar sunt de parere ca Jocurile Foamei sunt mai presus de scarba ta.

      • Te bagi in discutie ca musca in lapte, pe langa tonul jignitor abordat. Daca te-ai fi uitat la data comentariilor, ai fi vazut ca sunt vechi de aproape un an, timp in care eu mai mult ca sigur mi-am schimbat opinia. Pe blogul meu nu ar trebui sa-mi justific propriile pareri, dar „scarba” era indreptata la adresa FILMULUI, nu a cartilor. Daca te-ai fi uitat la recenziile pentru primele doua volume, ai fi observat ca mi-au placut la nebunie, doar ultimul volum m-a dezamagit. Si bineinteles, tipic hater-ilor sa atace cartile Leda. Nu ma intereseaza absolut deloc ca tie nu iti plac “cliseele cu vampiri, varcolaci si povesti de iubire“. Si bine ai spus, ai citit CATEVA carti, in comparatie cu mine care le-am citit pe toate si iti garantez ca se afla si carti foarte bune.

  11. Mie mi-a placut ultimul volum. A fost perfect!:D. Sincer, nu ma asteptam la o astfel de desfasurare a lucrurilor. Mi-a placut!
    Filmul a fost cam slabut…Nu dadea prea multe detalii, daca nu citeai cartea era mai greu de inteles in unele momente!

Lasă un răspuns

