Jurnal de lecturã (20)

NÃLUCA ŞI NÃUCUL – Nãluca şi nãucul, volumul 1
de Stacey Kade

Carte primitã de la editura Leda spre recenzare.

Rezumat: Alona Dare avea tot ce si-ar fi putut dori o fata: era cea mai populara din scoala, castigase de trei ori titlul de Regina Balului, era sefa majoretelor, se intalnea cu cel mai popular tip din scoala, avea totul. Pana in ziua in care autobuzul scolii plin cu tocilari o calcase.

Acum ea este prinsa in lumea viilor sub forma de fantoma, fiind nevoita sa vada cum toti colegii ei sunt usurati de moartea ei, inclusiv cea mai buna prietena a sa Misty, care deja a pus stapanire pe iubitul Alonei. Iar Will Killian, un ratat si un ciudat, o vede si ii rade in fata. Se pare ca Alona mai are mult de asteptat pana sa vina lumina sa o ia si sa o duca in paradis unde o asteapta o plaja cu nisip alb, mojito fara alcool si multi pantofi!

Will Killian este considerat ratatul, ciudatul si fraierul scolii. Dar ce vina are el ca a mostenit de la tatal sau darul de a vedea si de a vorbi cu fantomele? Si avand in vedere ca acestea vorbesc fara oprire, trebuie sa-si ia masuri de protectie, mai ales cu un psiholog prin preajma care de-abia asteapta sa-l interneze la un azil de nebuni si un director care ar fi mai mult decat incantat sa-l exmatriculeze.

Acum ca Alona i-a descoperit secretul, acesta nu mai reuseste sa scape de ea pana ce nu-i explica de ce nu vede lumina. Dar Alona nu este singura care a aflat de harul lui Will, ci si fantomele din scoala. Iar acestea nu o sa-i dea pace pana ce nu vor fi ascultate. Alona intervine, devenind spiritul-calauza a lui Will cu conditia sa o ajute.

Relatia celor doi se intensifica pe parcursul cartii, Alona ajutandu-l pe Will sa-si rezolvele problemele cu directorul Brewster, cu Joonie – prietena lui ciudata, cu mama sa si cu psihologul, asadar fantoma este mereu alaturi de Will si pregatita sa-l ajute, Will descoperind adevarata personalitate a fetei printre schimbul de replici ironice si amuzante dintre cei doi.

PUNCTAJ: 3.5/5

Pãrerea mea: Prima data cand am vazut cartea nu mi-a placut de nicio culoare de la coperta pana la continut. Acum ca am avut sansa sa o citesc, mi s-a schimbat parerea radical. Imi place coperta si nu ma asteptam sa fie asa de bun continutul. 😆 Au fost vreo 2-3 scene care m-au emotionat si intristat, dar in rest personajele au fost simpatice, stilul autoarei de a scrie este foarte fresh. Mi-ar fi placut sa avem parte si de cateva scene cu Alona (ce nume interesant!) de cand era in viata, asa i-ar fi fost mai bine evidentiata superficialitatea, parerea mea. Si in afara de Joonie – prietena lui Will – care a fost enervanta si sfarsitul care mi s-a parut ca are unele lucruri neclarificate, cartea a fost pe placul meu. Sper ca volumul doi sa fie si mai bun decat primul! 😀

Comandã cartea cu un simplu click pe coperta cãrţii.

25 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (20)

  1. Mie imi plc mult coperta si titlul. Ma bucur ca ti-a placut asa de mult, am auzit ca este foart amuzanta si draguta. Sper sa fac rost de ea a.s.a.p. si sa ma pun pe citit.
    Super recenzia!

  2. In primul rand felicitari pentru ca ai ajuns la 20 de recenzii!
    Ma atrage cartea… Stii, in ultima vreme tot ce fac e sa strang carti pe care voi avea timp sa le citesc abia la vara… UFF!
    Dar… cred ca o voi lua si pe asta acasa cu mine candva :D.

  3. Haha,si mie mi s-a parut un pic cam proasta la inceput,si stiu ca nu e bine sa judeci o carte dupa coperta,dar la asta am facut-o :)) Anyway,cartea a fost dragutica,si spre surprinderea mea,chiar m-a prins. 🙂

  4. Prima dat cand am vazut am zis ca sigur e naspa,mi se parea asemanatoare cu Las-o mai moale cu fantomele,o carte care nu prea m-a atras.Dar vazand recenzia ta si ale celorlalti vad ca poate chiar e faina.E scrisa la persoana I?

    • Da, e narata la persoana intai, un capitol din perspectiva lui Alona, un capitol din perspectiva lui Will si tot asa. Si chiar chiar e reusita. Nu se aseamana deloc cu „Mai las-o moale cu fantomele”. Personajele nu sunt superficiale precum cele din MLMCF. 😡

    • Da? Vaii, eu nu mai tin minte nimic din seria Twilight. God, am citit-o cand aveam treisprezece ani. Si eram innebunita dupa serie si dupa film (desi ii urasc pe Robert Pattinson si Kristen Stewart – doi actori jalnici!!!). 😛

  5. Din ce ai scris mai sus imi dau seama ca este o carte ce merita sa fie citita! Sincer…nu am citit-o pana acum, insa mi-ar face o deosebire placere!

  6. Am citit-o si eu si mi s-a parut super. Si eu as fi vrut niste faze cu Alona in viata…Stilul scriitoarei mi-a placut mult. Mie, mi s-a parut o carte foarte buna! 🙂 Sper ca ti-a placut! ❤

  7. Nu am citit cartea, dar din ceea ce am citit in recenzia ta si din ale altor bloggeri, imi dau seama ca este o carte placuta si distractiva, cu un stil vesel pe care il abordeaza autoarea, chiar daca unul dintre personaje nu mai este in …viata !
    Stau si ma gandesc cum ar arata ecranizarea acestei carti/serii…
    Imi plac recenziile tale care sunt clare si la obiect, iar notele tale nu sunt influentate de „valul” de aprecieri poitive sau negative existente pe bloguri.

Lasă un răspuns

