Jurnal de lecturã (30)

SPULBERÃ-MÃ – Atingerea lui Juliette, volumul 1
de Tahereh Mafi

Carte primitã de la editura Leda pentru recenzie.

Rezumat:

Atingerea lui Juliette Ferrars este letalã.

Juliette, o adolescenta de saptesprezece ani, nu mai stie ce inseamna libertatea de aproximativ 264 zile. Inchisa intr-o celula, dupa ce a fost indepartata de familia ei, isi asteapta sfarsitul, petrecandu-si zilele scriind, singura activitate care o mentine rationala.

„E o închisoare. Nu ne hrãnesc cu nimic, iar ochii noştri nu se întâlnesc niciodatã cu ai lor, […]. Nopţile sunt strãpunse de ţipete şi suspine, jeliri şi strigãte de torturã, sunetul oaselor rupte cu forţa sau din proprie voinţã – n-o sã ştiu niciodatã.”

Atunci cand ii se atribuie un coleg de celula – pe Adam Kent, Juliette nu stie ca acesta este un soldat, trimis de Warner, seful sectorului 45 al Restauratiei, pentru a o testa daca este normala si sociabila. Dar in acelasi timp, Adam este un fost coleg de scoala, de care Juliette a fost mereu atrasa, chiar daca nu s-a putut apropia de el.

In scurt timp este eliberata din celula la ordinele lui Warner, deoarece el are planuri marete cu Juliette: vrea sa o transforme pe aceasta intr-o arma impotriva celor care se opun Restauratiei. Juliette se simte tradata de Adam si ii se impotriveste lui Warner in toate deciziile pe care acesta le ia. Dar tradarea lui Adam simboliza un gest de protectie, el fiind dispus sa renunte la orice, numai ca sa fie cu Juliette. Iar cand sentimentele marcate de timp se transforma in iubire, cei doi planuiesc sa fuga departe de Warner, departe de Restauratie, dar se pomenesc prinsi intre cele doua tabere, Restauratia si Punctul Omega si ambele o doresc pe Juliette. Cine o va castiga?

Conflicte politice. O lume muribundã. O dragoste purã. Dorinţa de rãzvrãtire.

„Vocea îi e blândã atât de blândã atât de blândã . Braţele sale îi sunt mai puternice decât orice os din corpul meu. Îmi trage trupul înfãşurat aproape de pieptul sãu, iar eu sunt spulberatã. Douã trei patru cincizeci de mii de bucãţi de sentimente mã strãpung în inimã, se topesc în picãturi de miere caldã care alinã cicatricele din sufletul meu.”

PUNCTAJ: 5 ♥/5 

Pãrerea mea: Cartea pe care o asteptam! Gata cu descrierile simple, hello metafore si alte figuri de stil. ❤ Ei bine, Tahereh Mafi cu siguranta nu se zgarceste cand vine vorba de cuvinte. O carte lirica, profunda, cu o actiune plasata intr-o lume distopica, reprezentata de lupta dintre libertate si captivitate. Intre paginile acestei carti veti gasi elemente distopice combinate cu romance. Veti fi impresionati de cartea lui Tahereh. 🙂

Sã o CUMPERI sau ÎMPRUMUŢI?: Cartea se afla in topul cartilor mele preferate, categoric voi spune CUMPÃRAŢI-O! O coperta mirifica, un continut pe masura. Sper ca v-a convins recenzia mea. 😆

28 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (30)

  1. Ce pot spune, Daniela, ma omori incet incet. Am avut o tentativa sa incep cartea cand am primit-o si parca nu am putut sa ma concentrez. Mi s-a parut ca Spulbera-ma merita o lectura ceva mai atenta si i-am rezervat o perioada speciala.
    Citatele extrase de tine.. sunt extraordinare, Tahereh e o adevarata experta a metaforelor si are un stil extraordinar.
    Mai, sincer, mi-ai mai eliminat din indoieli. Stiai ca ai puterea asta asupra noastra, sau cel putin a mea, nu?:))
    Ca tot veni vorba de discutia noastra, vad ca ai inceput si tu cu metaforele gen „puterea miezului de nuca”.. te-a influentat Tahereh :))

    Oricum, recenzia e super, pe masura cartii.

  2. hei si mie miam placut enorm de mult cartea…da am o intrebare…u citesti deja maximum ride?adika ai primito deja?

    • Hei. 🙂 Eu am primit „Maximum Ride” ieri. Am fost putin socata, nu ma asteptam sa o primesc ieri, curierul din orasul meu are tendinta sa nu fie punctual. 😐

      • te cred…iar eu sunt socata ca nu am primito ca deobicei o primiam ziua urmatoare dupa data de aparitie:))si app ador blogul tau:*

  3. geniala cartea asta
    in sfarsit daniella ai scris recenzia la shatter me
    superba aceasta carte:x
    se vede ca a fost asteptata de toti dintre noi….

  4. Sincer cand am inceput sa citesc cartea m-a lovit un val de tristete adica mi-sa parut destul de trista povestea acum insa a prins ceva adrenalina

  5. Hey 🙂 si eu ieri am terminat aceasta minunata carte de citit si pot spune ca e extraordinara :X
    Sincer nu ma asteptam sa fie chiar ata de captivanta cartea !
    Felicitari pentru blog…pupici :*

    • Stai linistita, nu esti prima care lasa un astfel de comentariu. Nici nu mai stiu cate comentarii de genul asta am sters pana acum. Daca vrei sa-mi ceri acordul, du-te la pagina „Contacteaza-ma” si lasa-mi un mesaj legat de promovarea concursurilor tale pe blogul meu.

  6. Superba cartea, am terminat-o si eu de citit, ma bucur ca in sfarsit o autoare se gandeste si la metafore atunci cand scrie o carte pentru a o infrumuseta, nu numai la constructia subiectului 🙂

  7. Deci cat traiesc nu credeam ca o sa existe o carte careia Daniela, domnia ei… sa ii dea 5 puncte. DAPAI 5 INIMIOARA! :O
    Atunci e absolut superba, cand termin cu nebunia asta cu examenele, intrarea la liceu, o iau! 😉
    Everything Daniela rates good is excellent for us, ordinary people. 🙂

  8. Am citit cartea ta si sunt de acord din toate punctele de vedere cu recenzia ta. Sunt extrem de nerabdatoare sa apara si volumul 2, pentru a cunoaste pe ceilalti „speciali” ca si Juliette. Iti spun sincer, recenziile tale sunt extraordinare, ma fac sa imi cumpar cat mai multe carti. Iti urez mult noroc in continuare :D.

  9. toata lumea a aasteptat aceasta carte,si eu o am si asteapta sa fie citita de mine…..am sa apuc de ea,este extraordinara :X,si coperta numai zic :X imi place enorm de mult.

Lasă un răspuns

