Jurnal de lecturã (39)

Die Verborgenen – Schattenblüte, volumul 1
 de Nora Melling

Carte împrumutatã de la Amalia. Danke Ami! 

Rezumat: Viata Luisei a incetat odata cu moartea fratiorului ei Fabian. Dupa moartea cauzata de cancer a lui Fabi, familia ei s-a mutat din Hamburg in Berlin pentru a uita lucrurile si amintirile legate de acesta. Dar suferinta Luisei nu poate fi stearsa. Iar intr-o zi decide sa sara de pe o platforma, sa-si puna capat vietii. Dar Thursen o opreste la timp. El este misterios si intunecat – la propriu.

Thursen este un varcolac si face parte dintr-o haita stabilita la marginea padurii. Toti membrii haitei au suferit cat timp au fost oameni, iar devenind varcolaci trecutul lor le-a fost sters din minte, desi durerea din suflet a ramas, dar fiind lupi, nu o mai simt. Luisa are nevoie de Thursen. Si de noii ei prieteni din haita printre care Sjöll, Karr, Norrock. Dar pentru Thursen si acestia devine pe zi ce trece tot mai greu sa se transforme in oameni, deoarece in curand vor deveni lupi, pentru totdeauna.

Dar Luisa nu este pregatita sa mai piarda o alta persoana pe care o iubeste (dupa ce i-a pierdut pe Sjöll si Karr), si incearca sa afle detalii despre trecutul lui Thursen, sa-i afle adevaratul nume, deoarece rostindu-i numele adevarat, ar deveni om din nou. Dar este acesta pregatit sa-si accepte pentru totdeauna latura omeneasca?

PUNCTAJ: 4.5/5

Pãrerea mea: In primul rand trebuie sa recunosc ca m-am inselat TOTAL in privinta acestei carti. Credeam ca voi citi o carte gen Evermore, dar germanii mi-au dovedit ca principala lor caracteristica este calitatea, indiferent despre ce vorbim. In al doilea rand, am acordat volumului 4.5 stele pentru ca m-a deranjat insta-love-ul dintre Luisa si Thursen. Dar in rest, absolut totul a fost perfect: actiunea, decorul, personajele, detaliile. Suferinta personajelor parea atat de reala incat pe parcursul lecturarii imi venea sa plang pentru Luisa, pe langa faptul ca nu ai cum sa nu te atasezi de varcolaci si Lotti, vecina Luisei. 🙂 In rezumat am adaugat cateva spoilere minore, pentru ca ma gandesc ca 99% dintre voi nu veti citi cartea, pentru ca nu stiti germana si poate va intereseaza sa aflati mai multe detalii. Daca exista cunoscatori de germana, le recomand sa cumpere cartea, chiar merita! Si de ce nu, le recomand editurilor din Romania sa arunce o privire, poate le-ar placea o asemenea carte in portofoliul lor. 😀 Daca Kerstin Gier a fost publicata in Romania, de ce nu ar fi si Nora Melling?

Comandã cartea de pe Bookdepository.

26 de gânduri despre „Jurnal de lecturã (39)

  1. Ti-am zis eu ca iti va placea. Nu de alta, dar pe mine m-a impresionat foarte tare. La inceput am citit-o si eu greu, dar avand in vedere ca am stat 10 zile in Germania anul trecut si am terminat-o cam in 5… Sincer iubesc cartea asta si ma bucur ca am putut sa ti-o imprumut si sa vad ce parere ai. Sunt fericita ca ti-a placut.
    Nu avem mereu aceleasi gusturi (adica mie mi-a placut Evermore 😛 am citit si volumul 2 si vreau sa imi iau 3), dar cartea asta e una care mie una mi-a ramas in sufletel.

    ❤ Cand mai gasesc ceva interesant, imprumut. 🙂

    • Dap, recunosc. Du hast recht. 😛 In afara de Evermore, cred ca avem aceleasi gusturi (biiine, mai putin cand vine vorba de rasismul meu legat de unele edituri 😆 ). [Ceva interesant de gasit ar fi volumul 2 din Schattenb. 😎 ]
      Mersi inca o data pentru carte! 😀

  2. De la un timp ma fascineaza germana, iar cartea aceasta mi se pare destul de interesanta. Plus ca de la Libris mi-am comandat „Germana pentru incepatori”, trebuie sa imi vina azi.
    O sa mai vedem recezii ale cartilor scrise in germana?

      • Ieri mi-a venit manualul pentru germana+CD si imi place la nebunie!! Si mersi^^

        De ce spune toata lumea ca aceasta carte seamana cu irezistibil de tare cu „Fior”…doar pentru ca are varcolaci in ea si are procesul acela dubios(transformare imadiata si de durata in varcolaci) asta nu inseamna ca a plagiat-o…

  3. Stii ce mi-a lipsit zilele astea in absenta ta? Rubrica ‘Jurnal de lectura’ 🙂 Si sunt foarte happy ca te-ai intors chiar cu doua. Nu stiu, dar sunt obsedata sa-ti citesc opiniile… (dupa ce ti-ai spus parerea despre ‘Spulbera-ma’, m-am dus imediat si am cumparat-o =)) datorita tie mi-am dat seama ca acea carte merita citita). Anyway, tine-o tot asa (adica citeste, citeste si CITESTE) si sa nu mai lipsesti in viata ta atat de mult de pe blog! [Btw. I’m Lexie, if you remember me 😉 ]

    • Ma gandeam eu ca esti Lexi de cand ti-am citit prima propozitie. 😛 Ma bucur mult ca tii cont de parerile mele. Incerc sa scriu cat mai des recenzii si sa fiu cat mai sincera si convingatoare. 🙂
      Hehe, ma bucura astfel de comentarii frumoase care ma determina sa-mi continui munca pe blog.
      XO

  4. Mi se pare mie sau acest volum seamana suspect de mult cu Fior? Si acolo lupii incepeau sa-si uite trecutul, nu mai puteau sa se transforme in oameni si pierdeau legatura cu ceea ce ii mentinea umani. De asemenea Sam o salveaza pe Grace de la moarte, iar Grace incearca cu disperare sa gaseasca un remediu pentru ca Sam sa nu devina lup pentru totdeauna.

    • Habar n-am. Nu am citit Fior, mi se pare supra apreciata seria.

      Sam o salveaza pe Grace de la sinucidere? Fratele mai mic a lui Grace moare de cancer? Familia se muta in alt oras? Grace absenteaza de la scoala? Grace si Sam se cearta destul de des? Grace nu mai vorbeste o saptamana cu Sam dupa ce afla ca e varcolac? Sam poate deveni om daca cineva ii rosteste numele adevarat? Daca alege sa devina om nu se mai poate transforma in varcolac niciodata? Sam alege sa devina om pentru a o salva pe Grace si pe vecina ei mai mica care era blocata intr-o hala toxica pe timpul furtunii?

      Raspunde-ti la intrebari si vezi daca Schattenblute mai seamana suspect de mult cu Fior. 😀

      • Fior (Shiver) a fost publicat in pentru prima data in august 2009 in SUA si la fel ca in cazul multor alte serii care s-au inspirat din Twilight (mai mult sau mai putin) seria Lupii din Mercy Falls a fost sursa de inspiratie pentru multi autori. Din cate stiu volumul acesta a fost publicat pentru prima data in noiembrie 2010. E normal sa mai modifice mici detali, dar ideea cu lupii care isi uita trecutul a aparut pentru prima data in Shiver.
        Eu as spune sa nu consideri o serie mult prea apreciata inainte de a o citi. S-ar putea sa-ti placa mai mult decat Shatteblute.

      • O sa-i dau o sansa seriei, dar prima data trebuie sa ajung la zi cu lectura, am prea multe carti necitite in biblioteca. 😀

    • Exista atat de multe carti despre varcolaci, incat e imposibil sa nu existe detalii care sa semene. Dar zau asa, in toata povestea din Fior, [SPOILER!!!!] pana la urma ajunge Grace varcolac, in volumul 2…
      Si nu, nu seamana nici macar atmosfera, pentru ca Luisa e mult mai rebela decat Grace. Sam e mai cald decat Thursen. Si pana si felul in care traiesc varcolacii din Schattenblute e diferit. Ei doar traiesc in padure, nu au case unde sa stea cand nu sunt varcolaci. Si ei se transforma indiferent de anotimp.
      Te rog, nu judeca o carte doar dupa descriere, pentru ca uite aici gresesti. 🙂
      Spun asta pentru ca am citit ambele carti.

  5. da. :-?? si mie mi se pare din ce’am citit ca volumul asta e un Fior ,,german” . Exact aceleasi idei principale , exact aceleasi trasaturi ale personajelor . Ciudat :-??
    Oricum … ma bucur ca m’ai bagat in tema . Nu o sa stiu niciodata germana , so .. >:D<

    • Jesus. Gata! Trebuie sa-mi imprumute Amalia „Fior” sa vad si eu despre ce *taietei pe pereti* e vorba in cartea aia blestemata, atat de mult laudata. 😐 Si o sa va lamuresc si pe voi daca Nora Melling a plagiat-o sau nu pe Maggie Stiefvater.
      Gosh. 😐

    • Cu Bravo va aparea Jurnalele lui Stefan – volumul 4, din 31 iulie. Iar cu Bravo Girl vei putea cumpara din 7 august Fetele Gallagher de Ally Carter – volumul 1. 🙂

  6. Pingback: Stalking the shelves (3) « Daniella

  7. Am ales sa scriu ceva la cartea asta pentru ca nu inteleg o boaba germana,pentru ca imi place coperta si pentru ca da,exact ca tine,asociez Germania cu calitatea si cand zic asta ma gandesc la Kafka,la Goethe.Imi place subiectul,as vrea sa citesc carti despre oameni care vor sa se sinucida si apoi se razgandesc.

  8. Pingback: Stacking my shelves (7) | Daniella

Lasă un răspuns

