Jurnal de lectură (46)

VERDE DE SMARALD – Culorile dragostei, volumul 3
de Kerstin Gier


Informații:
Editura: Litera
Titlu original: Smaragdgrün
Traducerea: Valentina Georgescu
Coperta: cartonată
Nr. pagini: 400
Preț: 39.90 lei

Descrierea oficială:
Ce faci cand ti-a fost franta inima? Corect: vorbesti la telefon cu cea mai buna prietena, mananci ciocolata si te balacesti saptamani la randul in propria-ti nefericire. Mai prost e ca, impotriva vointei ei, Gwendolyn are nevoie de toata energia pentru cu totul si cu totul altfel de lucruri: de exemplu, pentru a supravietui. Caci itele incalcite de dubiosul Conte de Saint- Germain in trecut ajung sa teasa si in prezent o panza primejdioasa. Pentru a descifra secretul, Gwendolyn si Gideon – lasand la o parte chinurile iubirii – trebuie nu numai sa danseze impreuna menuet la un bal tumultuos din secolul al XVII-lea, ci si sa se arunce cu capul inainte in tot felul de aventuri…
Un montagne-russe al sentimentelor, traversand secolele: aventurile lui Gideon si ale lui Gwen, grandios puse in scena de autoarea Kerstin Gier, in cartea a treia a seriei Culorile dragostei. Atat de frumoasa, incat sigur te vei indragosti de ea!

Părerea mea:

Având în vedere că  90% din „Verde de smarald” conține spoilere, am hotărât să abordez o nouă tehnică de recenzare. Sper să vă placă. 🙂

Dacă volumul Albastru de safir a fost amuzant, Verde de smarald încheie seria Culorile dragostei cu o carte absolut genială. Subiectul pe care Kerstin Gier îl abordează și îl dezvoltă în cărțile ei este foarte controversat, cel puțin pe mine m-a derutat ocazional și nu am putut ține pasul cu firul narativ. Dar felul în care a gândit toată  seria și cum fiecare detaliu din primele două volume se leagă de poveste în volumul trei, vai mie! Nu vreau să vă dezvălui prea multe, în afara faptului că se află cine este Contele de Saint-Germain și care este „secretul din spatele secretului”, sunt dezvăluite adevăratele intenții ale lui Lucy și Paul atunci când au furat cronograful și nu în ultimul rând iese la iveală adevărul despre Gwendolyn și ce înseamnă faptul că este cel de-al doisprezecelea călător. Altceva nu vă mai spun. Dar, ar fi de criticat sfârșitul poveștii, pentru că aș fi vrut mai multe detalii și mai mult Gideon și Gwen! 😆 Și a doua critică merge spre traducerea cărții. Nu am avut eu textul original în fața ochilor, nu sunt academician în literatura limbii germane sau române, dar traducerea din germană în romană este dezastruoasă ! De multe ori mă opream din citit și mă încruntam la unele cuvinte. Neologisme? Ioc! Arhaisme? Din plin. Sunt unele cuvinte și expresii pe care numai bunica le mai folosește. De știam că va fi tradusă cartea în halul ăsta, mi-aș fi luat seria originală. În orice caz, nu regret că am citit seria aceasta, pentru că mi-a oferit mai multă încredere în autorii din Germania și cu siguranță voi încerca alte cărți scrise de ei. În concluzie: recomand! :mrgreen:

PUNCTAJ: 5/5

Alte recenzii:

Roșu de rubin. Culorile dragostei 1 | Albastru de safir. Culorile dragostei 2

Îţi place recenzia? Comment, like, share sau subscribe! ©

22 de gânduri despre „Jurnal de lectură (46)

    • Mersi. E bine de stiut ca va place noua tehnica de recenzare, o voi mai incerca. E bun genul asta de recenzie cand nu am chef sa scriu rezumatul ala blestemat. Imi da batai de cap tot timpul, pentru ca nu vreau sa ofer nici prea multe, dar nici prea putine detalii din carte. Ma chinui vreo doua ore la el si dupa ce-l finalizez, nu mai am energia necesara ca sa scriu o parere consistenta. 😆

  1. Si eu am citit cartea de curand, si la fel ca tine, nu prea mi-a placut faptul ca sfarsitul cartii a fost cam in aer, nu a dat prea mult detalii etc. In rest a fost foarte draguta seria, chiar daca unele detalii ma cam bagau in ceata :)). Oricum, frumoasa recenzie, felicitari !

  2. Cat de mult astept sa pot sa pun si eu mana pe Verde de smarald ca sa termin povestea celor doi! Oricum, pana la sfarsitul acestui an trebuie sa fac neaparat rost de ea :)) Insa m-a intristat faptul ca nu exista mai mult Gwendolyn-Gideon 😦
    Cartea se anunta a fi una foarte buna, mai ales ca este si final de serie.

    • Exista Gwendolyn-Gideon, dar nu asa cum speram eu. Pe parcursul cartii sunt ocupati cu aflarea „secretului din spatele secretului” si cu oprirea Contelui si nu prea au timp de „relatia” lor. Dupa toata acea drama numai vezi ca ajung la partea cu „Te iubesc”, dar gesturile lor nu prea ofera credibilitate acelei declaratii. Cel putin asa mi s-a parut mie. Parca era prea glaciala si crispata toata chestia dintre ei.

      Dar asta vei putea decide singura, dupa ce vei citi cartea. Poate am interpretat eu totul gresit. Nu te baza pe afirmatia mea. 😀

      • Este un adevar faptul ca relatia Gwendolyn-Gideon nu pare asa de credibila, asta s-a observat inca din primele volume 😕 cand erau intr-un moment distanti, iar in altul afectuosi, autoarea nu prea a pus accentul pe povestea lor de iubire pe cat speram eu si chiar nu imi doresc sa vad acelasi lucru in vol. 3.
        Nu stiu din ce cauza nu o vad pe Kerstin sa scrie carti romantice in care sa reuseasca sa ma impresioneze pana la lacrimi, dar are idei exceptionale- asta nu o pot nega- cu mister ce se afla la el acasa, insa trebuiesc mult mai multe detalii la anumite scene pentru a ii influenta cititorului starea de spirit al personajului.

  3. Mi se pare frumoasa seria, dar nu e in capul listei momentan. Ma bucur ca ai incredere in autorii nemti bahaha. Schatenblutte a ajutat asa-i? Ghahah!
    Totusi imi place ca nu ai vrut sa strici altora surprizele din cartea asta. Traducerile nu sunt niciodata stralucite, parerea mea :D.

Lasă un răspuns

