Jurnal de lectură (52)

SOMMERNACHT – Plötzlich Fee, volumul 1
 de Julie Kagawa

Volumul 1 german

Volumul 1 original

Informații:
Data de apariție: 21 martie 2011
Număr pagini: 496
Editura: Heyne
Coperta: hardcover
Preț: 16.99€

Descrierea oficială
Meghan Chase are un destin secret; unul pe care niciodată nu și l-ar fi putut imagina. Ceva s-a simţit mereu ușor schimbat în viaţa lui Meghan, de când tatăl ei a dispărut în faţa ochilor ei când aceasta avea sase ani. Niciodată nu s-a potrivit în totalitate la școală sau acasă. 

Când un străin misterios începe să o urmărească de la distanţa, și prietenul ei cel mai bun, glumeț de felul lui, devine ciudat de protectiv cu ea, Meghan simte că tot ceea ce cunoaște se va schimba. Dar nu ar fi putut ghici niciodată adevărul – că e fiica unui mitologic rege zână și este un pion într-un război mortal. Acum Meghan va învăţa cât de departe este dispusă să  meargă pentru a salva o persoană la care ţine, cum să  oprească un rău misterios căruia nicio zână nu-i face faţă; și să găsească iubirea alături de un prinţ care ar prefera să o vadă moartă decât să o lase să-i atingă inima de gheaţă

Carte achiziţionată de la The Bookdepository.

REZUMAT:

Meghan Chase de-abia dacă are prieteni, la școală este invizibilă, locuiește la o fermă și tatăl ei vitreg uită de existenţa ei aproape tot timpul. Ethan, fratele ei în vârstă de patru ani și Robbie, prietenul ei cel mai bun, sunt singurii mereu alături de ea.
În ziua aniversării lui Meghan când împlinește șaisprezece ani, fratele ei Ethan este furat de către zâne și înlocuit cu un copil malefic (changeling). Determinată să-și găsească fratele, cere ajutorul prietenului ei cel mai bun. Dar Robbie nu este nici el ce pare a fi. Numele său este Robin Goodfellow, pe scurt Puck, și aparține tărâmului zânelor și a fost trimis de Oberon, regele Curții Luminii, să o ţină pe Meghan departe de magie și să-i reducă din capacitatea de-a vedea ființe de pe alte tărâme, deoarece ea este fiica lui pe jumătate zâna, pe jumătate om, și ar fi în pericol dacă s-ar afla despre existenţa ei. Încălcând cuvântul lui Oberon, Puck o duce pe Meghan în tărâmul zânelor Nevernever. După ce Puck aproape e omorât de Ash, printul de gheaţă și Meghan este aproape mâncată de troli, încheie o înțelegere cu Grimalkin, un cat sidhe, care o conduce la curtea lui Oberon. Ajunsă, regele nu este mulțumit de venirea ei și totuși o ţine împotriva voinței sale în regat. Dar când balul dintre Curtea Luminii și cea a Zăpezii condusă de Regina Mab, mama lui Ash, se apropie, este șansa lui Meghan de-a evada și de-a continua căutarea lui Ethan și în călătorie i se alătură Ash și Grimalkin, iar mai târziu Puck,  destinația lor fiind Regatul de Fier.

PUNCTAJ: 5/5

Părerea mea: Mi-am dorit această carte de câteva luni bune, de când am început să fiu interesată de cărțile în germană și uneori chiar am avut îndoieli referitoare la ea când mă gândeam că e o carte cu zâne. „Zâne?! Nu sunt cam mare pentru zâne?” mă întrebam. Orice suspiciune cum că ar fi o carte de copii mi-a fost alungată în momentul când am început să cunosc personajele și lumile din acest volum fantastic. Știți ce am scris pe Goodreads după ce am terminat cartea? „Vreau să locuiesc în mintea lui Julie Kagawa. Imaginația ei este uimitoare!”. Da, Julie Kagawa este o scriitoare extrem de talentată. Poate la început părea banală ideea cu o adolescenta care descoperă că e zână și fratele ei este răpit și pleacă în căutarea lui, dar când descoperi pe parcurs tărâmele create de Kagawa pur și simplu nu mai stai să te gândești dacă e o carte frumoasă sau nu. Eu pur și simplu am știut că e o carte care merită punctaj maxim. Cel mai mult mi-a plăcut tărâmul fierului: cer roșiatic, ploaie acidă, mormane de fier vechi și niște creaturi mici, prietenoase și regele Machina? Numiți-mă copilăroasă, dar efectiv ador cartea. 😀 Şi nu a existat vreun personaj care să mă enerveze. Niciun personaj! Meghan, Grimalkin, Puck, Ash și Ethan sunt preferații mei. O protagonistă curajoasă, un motan viclean, un prieten sarcastic și un prinţ de gheaţă? Combinația perfectă. Dacă aveți șansa să citiți cartea, nu stați pe gânduri! 😀

13 gânduri despre „Jurnal de lectură (52)

  1. Datorita faptului ca i-ai dat punctaj maxim cu siguranta este o carte foarte buna sau mai bine zis excelenta. 😀 Mi-ar placea sa citesc si eu carti in germana, insa cunostintele mele de germana sunt limitate, dar incet, incet o sa invat si limba aceasta pentru ca mi se pare frumoasa si asa ma voi putea bucura de unele lecturi ce nu sunt accesibile tuturor. 😀

  2. imi place mult mult mai mult prima coperta:X,recenzia imi place foarte mult si din nou punctaj maxim,nu stiu de ce am impresia ca toate cartile straine au punctaj maxim:))) mi as dori sa apara si la noi.

Lasă un răspuns

