Jurnal de lectură (54)

THE DUFF: Designated Ugly Fat Friend
de Kody Keplinger

Carte împrumutată.

Rezumat: Bianca Piper, o adolescentă cinică de șaptesprezece ani este o prietenă loială, o elevă eminentă și o fiică înțelegătoare. Diferită de prietenele ei, Casey și Jessica, Bianca urăște localul „The Nest” unde își petrece toată lumea timpul. Dar mereu își însoțește prietenele pentru a le supraveghea de băieți afemeiați precum Wesley Rush.
Când Wesley o abordează pe Bianca o face numai pentru a-i spune că ea este o duff (prietenă desemnată grasă și urâtă) și va arăta bine în ochii prietenelor ei vorbind cu ea. Reacția Biancăi? Îi aruncă cola de cireşe în faţă. Şi totuși, Bianca care susținea că îl urăște pe Wesley, ajunge în scurt timp să-l sărute… ca mai apoi să-și petreacă timpul liber în patul lui. Motivul este unul foarte întemeiat: problemele de acasă o copleșesc pe aceasta încât devine dependentă de libertatea mentală oferită de „ședințele” cu Wesley. Dar când realitatea o prinde din urmă, Bianca realizează că și-a îndepărtat prietenele, situația familială s-a înrăutățit și începe să simtă ceva pentru Wesley.

PUNCTAJ: 5/5

Părerea mea: Am avut oportunitatea de a citi cartea recent, dar timpul nu mi-a permis să-i scriu o recenzie pe moment. Kody Keplinger și-a făcut debutul literar la vârsta de nouăsprezece ani cu această carte. Am avut unele emoții în privința volumului, nu voiam să fiu dezamăgită, după ce am citit mai multe recenzii negative, dar am rămas plăcut surprinsă de reușita lui Keplinger. La nouăsprezece ani să creezi asemenea personaje, ei bine, o admir pe autoare și este unul dintre puţinii oameni cu o gândire milenara pe care i-am descoperit. (Nici nu știu cum să mă exprim mai concret…) După ce am râs, am suspinat, am plâns (puțintel) și am simțit fluturași în stomac, am ajuns la o concluzie infatuată: eu și autoarea avem creiere gemene! 😆 Numai că eu, în comparație cu ea, nu am capacitatea și curajul de a mă afirma prin scris.
Făcând abstracție de modalitatea prin care protagonista alege să uite de probleme, cartea abordează subiecte sensibile, emoționante și deopotrivă dure. Mi-a plăcut morala de la final: toți avem momente când ne simțim the duff, dar asta nu înseamnă că suntem. Așadar, vă recomand cartea, e chiar impresionantă. 🙂

Alte recenzii: A Midsummer’s Nightmare de Kody Keplinger

15 gânduri despre „Jurnal de lectură (54)

  1. Momentele Duff sunt naspaa :)) Pare foarte interesanta cartea, si o doamne, am uitat sa-ti spun. Am primit cartile de la tineeeeeeeeee! Dar n-am avut timp sa scriu o postare si nu imi merge camera sa le fac poza. Si tinand cont ca este prima postare a mea cu titlul ‘in my mailbox’, vreau sa fie perfecta. Revin cu linkul postarii, atunci cand o voi scrie 🙂

  2. Ce des ma simt eu Duff, you should see my best friend and then you will REALLY know what gorgeous means!
    Dar cartea m-a facut curioasa, cred ca o sa o pun pe mica mea listuta! CUM A AJUNS IN PATUL LUI? omg :>
    Stii, poate ca nu te afirmi prins scris carti/povesti/poezii etc., dar cu siguranta te afirmi prin recenzii incitante, draga si pretioasa mea Preg! ❤

  3. o aventura in iubire si tantra sexuala pentru a ajunge sa se cunoasca pe sine.un subiect delicat,profund care ne vizeaza pe toti intr-un mod mai mult sau mai putin.cautarea de sine si a sensului propriei vietii e o treaba grea.

  4. si recenzia imi place foarte mult,se spune ca: de la ura la iubire e doar un pas:>,cum ziceam si din nou avem punctaj maxim :))

Lasă un răspuns

