Jurnal de lectură (58)

ANNA AND THE FRENCH KISS
de Stephanie Perkins

Carte achiziţionată de la The Bookdepository.

Rezumat: Este ultimul an de liceu al Annei Olliphant, iar aceasta îl așteaptă cu nerăbdare. Dar planurile ei sunt date peste cap atunci când tatăl ei o trimite în Franța, mai exact Paris , să studieze la „Academia pentru Elevi Americani”. Departe de casă, de fratele ei mic Sean și de prietena ei cea mai bună Bridget, fără să cunoască limba franceză, Anna vrea cu disperare să se întoarcă acasă. Dar atunci când îl întâlnește pe Etienne St. Clair, el este exact persoana potrivită care să o facă pe Anna să se răzgândească. „Nume francez. Accent britanic. Școală americană. Anna confuză.”

Bineînțeles, este imposibil ca Anna să nu fie atrasă de Etienne. Problema: el este într-o relație cu o studentă pe nume Ellie de aproape doi ani. Nevrând să complice lucrurile, având în vedere problema familială a lui Etienne, Anna preferă să-i fie prietenă. Cei doi ajung să fie foarte apropiați, să-și împărtășească unul altuia secretele, să petreacă majoritatea timpului împreună. Dar când sentimentele celor doi ies la iveală, atrag după sine certuri. Etienne nu este pregătit să se despartă de Ellie, Anna este rănită și la rându-i își rănește prietenii, majoritatea elevilor se întorc împotriva ei și îl evită cu desăvârșire pe Etienne.Şi totuși, la final destinul va găsi o cale să-i unească pe cei doi (tocmai pe acoperișul catedralei Notre Dame).

Damn, nicio vizită la Turnul Eiffel.

PUNCTAJ: 5/5

Părerea mea:

OH MY GOD. Nu am cuvinte să descriu cât de adorabilă și perfectă și extraordinară e această carte!  ♥ ♥ ♥ Știu că la prima vedere descrierea, coperta și titlul par foarte cheesy, dar credeți-mă, e superbă cartea. Una dintre cele mai bine scrise cărți pe care le-am citit până acum. Avem romance, umor, puţină dramă și acțiune fluidă. La început credeam că Anna va fi un personaj enervant, stângaci și stupid, dar pe parcurs a fost foarte agreabilă. Mi-a plăcut cum a preferat să pună propriile ei sentimente pe locul doi și să-l sprijine pe Etienne când a trecut prin acele momente grele. La prima vedere, Etienne pare definiția perfecțiunii, dar de fapt, are probleme cu tatăl său, mai are și mici defecte, de reținut frica de înălțimi, care se întoarce împotriva lui la finalul cărții.
Nu credeam că este posibil să găsesc o carte în care cele două ‘cuvinte magice’ să fie spuse la finalul cărții, nu după 100 de pagini (de considerat că prietenia lor a durat aprox. un an). Uitați cum a decurs relația dintre Anna și Etienne în peste 300 de pagini: la început au fost colegi, pe urmă au devenit amici, încet au devenit prieteni, pe parcurs, după multe experiențe, au devenit prieteni foarte buni, treptat au trecut de granița prieteniei ceea ce a atras după sine mai multe certuri, iar la final a urmat ‘declarația’. Şi nu în ultimul rând trebuie să menționez cât de frumos scrie Stephanie Perkins. De cât timp nu ați mai citit o carte care să vă absoarbă între paginile ei? Eu acum trei weekenduri am trăit în inima Parisului și am respirat aerul parizian . A fost atât de bună cartea încât am terminat-o într-o zi. TREBUIE să o citiți și voi. A meritat fiecare premiu literar câștigat și fiecare ban plătit pe ea! Şi ca să fiu în tema cu locația acțiunii, lăsați-mă să spun: J’adore!!! 

20 de gânduri despre „Jurnal de lectură (58)

  1. God, God, God! ;x
    Deci m-a innebunit recenzia :-< vreau neaparat sa o citesc chiar daca franceza nu e una dintre limbile mele iubite, "datorita" profei :))) E cunoscuta drept cartea care provoaca diabet de la prea multa dulceata :))
    Abia astept.

  2. De cat timp imi doresc cartea!! Coperta este superba, iar cand am citit descrierea pur si simplu m-am indragostit. Iar acum, dupa ce am citit recenzia ta, m-am convins ca merita sa imi comand cartea.

  3. Am vrut intr-un timp sa imi iau cartea deoarece o prietena a citit-o si mi-a spus ca i-a placut extraordinar de mult si a fost o carte foarte buna, insa ma tot uitam la coperta ei, apoi ma razgandeam si tot asa pana am facut alta alegere in locul acesteia. Acum regret putintel pentru ca mi-ai atras din nou atentia asupra ei datorita recenzie. 🙂

  4. Pingback: Jurnal de lectură (60) « Daniella

    • Aaa, nu. Actiunea, personajele, locatia, firul narativ etc. difera. Singurul lucru pe care il au in comun este aparitia personajelor Etienne si Anna in ambele volume, doar ca in „Lola” sunt personaje secundare. 🙂 Cred ca am scris in recenzia cartii „Lola and the Boy Next Door” o mica explicatie. 😕

  5. Pingback: Anna şi sărutul franţuzesc de Stephanie Perkins – editura Epica | Daniella

Lasă un răspuns

