Jurnal de lectură (60)

LOLA AND THE BOY NEXT DOOR de Stephanie Perkins

Carte achiziţionată de la The Bookdepository.

Rezumat: Dolores „Lola” Nolan locuiește împreună cu taţii ei gay, Andy și Nathan, într-un cartier plin de case în culori pastelate. Lola este pasionată de modă, își petrece majoritatea timpului cosând și creând costume colorate și excentrice pe care le asortează cu peruci, pentru că „viaţa este prea scurtă ca să fii aceeași persoană în fiecare zi”. În ciuda costumelor extravagante pe care le poartă, ea este o fiică și o prietenă devotată, cu planuri mari de viitor alături de Max, iubitul ei rocker. Dar ziua în care familia Bell, foștii vecini de alături, se mută înapoi în cartier, viaţa perfectă a Lolei devine o dramă romantică.

Când erau copii, gemenii Calliope și Cricket Bell erau cei mai buni prieteni ai Lolei. Dar când Calliope Bell a observat că fratele ei îi acordă mai multă atenție Lolei, a început să o urască pe Lola, încât a reușit să strice prietenia celor trei. Şi totuși Lola și Cricket au continuat să fie prieteni, până în ziua în care Calliope a mințit-o pe aceasta că fratele ei nu a invitat-o la ziua lor de naștere. Următoarea zi familia Bell s-a mutat și Lola avea inima frântă, crezând că băiatul de alături a respins-o.

La scurt timp după revenire, Cricket o abordează pe Lola și își declară sentimentele faţă de ea în mod direct… de faţă cu Max. Bineînțeles Max devine gelos și posesiv, Lola este nevoită să-l mintă în legătură cu trecutul dintre ea și Cricket, întâlnirile actuale dintre cei doi. Între timp descoperă că sentimentele ei pentru Cricket Bell nu i-au încetat niciodată, iar acum are de făcut o alegere: iubitul gelos sau vecinul care i-a frânt inima. Dar pentru a face alegerea corectă, Lola trebuie să fie sinceră cu ea însăși.

PUNCTAJ: 5/5

Părerea mea:

LOLAb

În timp ce „Anna and the French Kiss” se bazează pe evoluția relației dintre Anna și Etienne, „Lola and the Boy Next Door” urmărește evoluția Lolei ca personaj.
Tot ceea ce scrie Stephanie Perkins este extraordinar de genial ! Ceea ce îmi place foarte mult la autoare este faptul că își creează poveștile din detaliu spre ansamblu și nu invers cum procedează majoritatea autorilor. Detaliile din „Lola and the Boy Next Door” au fost inedite: casele pastelate, numele Lolei, personalitatea ei, familia Bell, familia Lolei etc.! La un moment dat mi s-a părut că ceva lipseşte. Nu mi-am dat seama pe moment, dar realizând un ‘inventar’ al evenimentelor din carte, am descoperit că de fapt, nu lipsea nimic! Dacă în „Anna and…” ne este oferită o relație bazată pe romantism, multă tensiune și atracție între personaje, pe Lola și Cricket îi leagă o iubire inocentă, dulce, infantilă, a copilăriei, ceea ce mi se pare foarte original, pentru că (aproape) toate cărțile pentru adolescenți promovează arhi-cunoscutul tipar al „dragostei pătimașe”. Cartea aceasta face o treabă minunată amintindu-ne că iubirea adolescentină ar trebui să fie ușoară, naturală și inocentă (părerea mea). Dacă sunteți în căutarea unui roman simplu și în același timp unic, o gură de aer proaspăt între stereotipele din literatura YA, Lola and the Boy Next Door este alegerea perfectă! ^^

Alte recenzii: Anna and the French Kiss de Stephanie Perkins

19 gânduri despre „Jurnal de lectură (60)

  1. Foarte frumoasa recenzie. Imi place ca ai rabdare sa analizezi in detaliu cartea. Pare foarte, foarte interesanta. Tine-o tot asa, Daniela! :*

  2. Buuuna ! Am citit cartea ”Anna and the french kiss” si vreau neaparat sa citesc si ”Lola and the boy next door” dar nu stiu daca a aparut si in magazine. N-am vazut nicaieri pe net traducerea titlului cartii in romana , asa ca ma gandeam ca poate nu a aparut in Romania tradusa. Banuiesc ca ai citit-o in engleza,nu? 😦 Am cautat Bookdepository pe Google si am vazut ca e in engleza. Deci cred ca am dreptate. Ma gandeam ca…poate acum in 2013 a aparut deja si la noi :-s stii ceva despre asta? Daca da , imi poti da un link ? Voi astepta un raspuns. Multumesc :* . P.S. Frumoasa recenzie ^^

Lasă un răspuns

