Jurnal de lectură (61)

ALTFEL DE ÎNGERI – Altfel de îngeri, volumul 1
de Lili St. Crow

Cop Altfel de ingeri:Layout 1.qxd

Acest exemplar mi-a fost oferit de editura Leda. Mulţumesc!

Rezumat: Dru Anderson nu provine dintr-o familie obișnuită.  Cu o mamă omorâtă, un tată vânător de creaturi supranaturale ale Lumii Reale cu o misiune secretă: găsirea ucigașului soției sale, Dru călătorește mereu împreună cu tatăl ei în diverse orașe și îl ajută în misiuni.

Cei doi tocmai s-au mutat într-un orășel din Dakota de Sud și deja tatăl ei pleacă într-o misiune despre care nu vrea să-i dezvăluie nimic fiicei sale. Rămasă singură acasă, Dru decide să meargă la școală, dar de la care pleacă după primele ore, nimic surprinzător, sesizată de Graves, un băiat goth. Ajunsă acasă își așteaptă tatăl, iar când acesta nu mai apare este îngrijorată că a fost rănit. Când un zombie încearcă să-i intre în casă, îl identifică pe tatăl ei transformat în acea creatură și se vede nevoită să-l omoare. Speriată de cele petrecute, pierde vremea prin mall, unde îl întâlnește pe colegul ei Graves, care îi face cinste cu mâncare și o invită să-și petreacă noaptea în mall, în biroul abandonat în care locuiește, fiind orfan, deoarece îi spune că nu se poate întoarce acasă. În timpul nopții vârcolaci și creaturi de foc pătrund în mall, iar Graves este muşcat de unul dintre vârcolaci. Neavând altă opțiune, Dru se întoarce acasă cu Graves și este nevoită să-i spună adevărul despre Lumea Reală, iar acesta hotărăște să rămână alături de ea. Dru ia legătura cu diverse cunoștințe ale tatălui ei, iar când găsește mașina acestuia abandonată lângă un depozit, îl întâlnește pe Cristophe, un djamphir care îi vânează pe cei asemeni lui. Cristophe îi dezvăluie lui Dru că este o svetocha, echivalentul feminin al unui djamphir, o specie foarte rară, omorâtă de cele mai multe ori datorită puterilor unice pe care le deține. Sergej, ucigașul părinților lui Dru este acum pe urmele ei, iar pentru a-l înfrunta Dru trebuie să aibă încredere în Cristophe și să-i accepte ajutorul. Vor reuși Graves și Cristophe să o ţină în viaţă pe Dru, departe de Sergej?

PUNCTAJ: 4/5

Părerea mea:

dru2

Deși am citit cartea vara trecută, este una dintre puținele cărți cărora nu le-am uitat acțiunea, a trecut mai mult de un an și încă mi-o amintesc foarte clar. 🙂 Știam seria dinainte să anunțe editura Leda publicarea ei. Recunosc, am fost atrasă de copertele minunate ale seriei. Subiectul vampiri a fost abuzat până la saturație după succesul Twilight și mai continuă să fie folosit același tipar devenit banal în cărțile YA, dar totuşi Lili St. Crow reușește să NU își încadreze seria în acel tipar. Probabil unii dintre voi care ați citit cartea veți spune „dar Dru nu e deloc badass cum reiese din descriere” (da, am citit asemenea recenzii). Ei bine, puterea nu este doar fizică, este și psihică. Dru este puternică din punct de vedere psihic și cu puțin antrenament va deveni puternică din punct de vedere fizic pe parcursul seriei, pentru că nu este ușor să-ți pierzi familia și un psihopat obsedat de putere să vrea să te omoare. Probabil că acțiunea nu a fost alertă, dar St. Crow reușește să imprime în inima cititorului toată durerea lui Dru, iar anotimpul în care este încadrată acțiunea amplifică starea de tristețe a cititorului. Cel puțin, eu simțeam gerul și ninsoarea foarte reale, deși era vară când am citit cartea. Am rămas cu impresia că am citit cartea iarna, dar știu sigur că era vară… ciudat. Anyways, sunt sigură că seria va evolua foarte frumos, deja am citit un spoiler major pe care îmi doresc să nu-l fi citit și sper să vă placă cartea, dacă decideți să o citiți. 😀 [În stânga, o imagine foarte reprezentativă a lucrurilor importante din viaţa lui Dru.]

13 gânduri despre „Jurnal de lectură (61)

  1. Ohh, ba mie Dru mi s-a parut foooarte badass. Mai ales in primul volum. A trebuit sa-i pazeasca si fundul lui Graves, pe deasupra.
    E geniala seria, mi-as dori sa fie un pic mai apreciata. 😐 Chiar nu inteleg de ce nu are succes, adica, nici in afara n-a facut mari furori. Anyways, their loss.
    Super recenzia. 🙂

  2. Pingback: Jurnal de lectură (67) « Daniella

  3. Pingback: Jurnal de lectură (69) « Daniella

  4. toate copertile acestei serii,is foarte,foarte,faine,dar,mai mult imi place aceasta:prima coperta,nu le am si mi-ar placea sa incerc si eu seria.

  5. trebuie sa recunosc ca la inceput nu mi-sa parut foarte interesanta,dar nu vroiam sa nu o termin de citit,si ma bucur ca am citit-o.A fost prima carte sf. pe care am citit-o si care m-a determinat sa citesc in continuare.

Lasă un răspuns

