Jurnal de lectură (62)

FORBIDDEN
de Tabitha Suzuma

ForbiddenCarte achiziţionată de la The Bookdepository.

ATENȚIE! Tema romanului este incestul.

Rezumat: Părăsiți de tată, trăind cu o mamă alcoolică care preferă să-și petreacă timpul cu șeful ei decât să își îngrijească copii, Maya și Lochan sunt nevoiți să joace rolul de părinți și să aibă grijă de cei trei frați mai mici ai lor, Willa, Tiffin și Kit, și nu în ultimul rând de treburile casnice. Relația dintre cei doi a fost mereu una de prietenie, nu o relație tipică între frați. Maya este singura persoană în care Lochan are încredere totală, singura care îl cunoaște și îl acceptă, în rest evită socializarea cu persoane din afara familiei lui. Ziua în care un simplu dans declanșează în Lochan sentimente care îl determină să își privească sora cu alți ochi, atrage după sine, nu după mult timp, o reacție plină de gelozie când sora lui se întoarce de la o întâlnire, iar în acea seară, cei doi frați descoperă că între ei există sentimente de dragoste, dar interzise. După respingeri din ambele părți, ceea ce au atras după sine răni fizice și emoționale, Maya și Lochan decid să traiască o poveste de dragoste secretă, cu simpla condiție să nu depășească granița care ar determina arestarea lor și plasarea fraților mai mici în orfelinate, știind că lumea nu le-ar înțelege relația și le-ar eticheta-o drept incest. Astfel decid să se concentreze asupra copiilor și numai după ce aceștia vor fi majori, să aibă o viaţă de cuplu tipică. Pe parcurs, lucrurile încep să se îmbunătățească în familia lor: copii s-au împăcat cu gândul că mama lor nu se mai întoarce înapoi și frații lor mai mari sunt responsabili de îngrijirea lor, Lochan devine mai sociabil la școală, iar pentru prima dată Maya și Lochan au un motiv să zâmbească și așteaptă cu nerăbdare să-și îndeplinească rutina zilnică pentru a-și petrece serile în compania celuilalt. Şi tocmai când universul părea să fie de partea lor, într-un weekend, când Kit, Willa și Tiffin erau plecați de acasă, Maya și Lochan încalcă acea graniță și secretul lor se află. Iar sacrificiul pe care Lochan este dispus să-l comită, le va schimba viețile pentru totdeauna.

PUNCTAJ: 5/5

Părerea mea:

Forbidden_by_Tabitha_Suzuma3Mi-a luat patru luni blestemate să citesc cartea! 4 LUNI!!! Am avut o voință de fier săptămâna trecută și nu m-am lăsat până ce nu am citit ultimele 245 de pagini din carte. Voi ați putea citi 445 de pagini care conțin 80% monolog, 10% dialog și 10% acțiune?? Şi a fost în fucking germană, pe deasupra. Oricum, nu mai contează, bine că am terminat-o și vă spun cu sinceritate că sunt mândră de performanţa mea. Finalul a fost mind blowing! 😯 Nu am mai avut răbdare aşa că am citit fragmentele din ultimul capitol și epilog și nu am mai putut dormi noaptea, aveam un sentiment de goliciune în interior. Cred că dacă nu aş fi știut finalul, aş fi abandonat cartea. La început, Lochan mi se părea un ciudat și mă enerva la culme, pe urmă s-au inversat rolurile și mă enerva Maya, iar pe parcurs sentimentul a rămas constant. Lochan era destul de rațional și conștient de gravitatea situației, dar se lăsa influențat de Maya. Pe urma m-au enervat amândoi, au fost multe momente de îngrețoșare totală, iar la final când *SPOILER* Lochan a fost arestat și realiza că oamenii aceia îl consideră un pedofil */SPOILER* aveam un zâmbet malefic întipărit pe buze de entuziasm la remarca lui (mda, nu prea mai poți gândi rațional în timp ce citești Forbidden, deci sunt scuzată). Dintre frații mai mici cel mai tare m-a enervat Willa. Îmi era milă de viaţa ei, dar când citeam pasajele în care i se manifesta comportamentul de copil de 5 ani, hiperactiv, iritant și crizat, aveam o privire feroce și îmi venea să urlu de frustrare. De Tiffin, băiatul de 8 ani nu prea mi-a păsat, dar în schimb l-am considerat un obraznic neastâmpărat, iritant cu multe pretenții, foarte neînțelegător și deseori agresiv. Kit, fratele de 13 ani, mi-a plăcut cel mai mult. Rebel, fără griji, a ales să stea departe de haosul din familia lui și să își trăiască viaţa liber, fără obligații prea mari față de Maya și Lochan. Pe mama lor îmi venea să o scutur de păr și să o internez într-un ospiciu, dar pe de altă parte nu o pot învinui total pentru comportamentul ei. Ai primul copil la o vârsta destul de fragedă, îi ai pe următorii patru numai ca să-ți ții soțul lângă tine, iar apoi acesta te părăsește, te lasă cu niște copii hiperactivi, doritori de atenție și afecțiune, pe care nici nu ți i-ai dorit, deci ei îi acord un pic de credit, deși ar fi trebuit să-și ia responsabilitatea parentală în serios. Mi-a plăcut evoluția psihologică a personajelor, iar pentru subiectul tabu și terifiant pe care îl abordează Tabitha Suzuma și modul în care îl abordează, i-am acordat cărții 5 puncte, pentru că din punct de vedere subiectiv, eu nu pot nota asemenea carte. 😐 În orice caz, înțeleg schimbarea care a avut loc între relația dintre Maya și Lochan, cum au ajuns să se îndrăgostească. Când toată lumea te respinge, inclusiv părinții și singura persoana care te iubește necondiționat, te acceptă, este sora sau fratele tău, ajungi să trăiești cu impresia că poate există ceva mai mult decât o relație frățească și acea idee implantată în minte ajunge să se dezvolte în ceva mai mult, cel puțin asta este părerea mea, eu nu am frați, deci nu înțeleg acest gen de relație.

NU RECOMAND cartea persoanelor care au frați sau surori, indiferent de vârstă. Pentru sănătatea voastră mentală, vă rog frumos, nu citiți acest roman, nu vreau să fiu responsabilă pentru diverse traume. În concluzie, recomand tuturor persoanelor care au citit această recenzie să stea cât mai departe posibil de „Forbidden” și să renunțe la tentația de a o citi. Cum sugerează și titlul romanului, cartea este forbidden.

Știu că ceea ce am scris mai sus este foarte controversat și probabil pe unii dintre voi i-a afectat, dar având în vedere gravitatea subiectului și cât de des asemenea fapte se întâmplă în țara noastră, mi-ar plăcea dacă ați dezbate subiectul cu mine și v-ați exprima părerea. 🙂

22 de gânduri despre „Jurnal de lectură (62)

  1. Hmm, m-ai pus serios pe ganduri. Am vazut de ceva timp cartea pe GR, si oscilam intre de a citi si nu a citit. Imi plac cartile cu subiecte controversante, si m-ai convins ca sa citesc si eu cartea asta.

  2. Si eu am descoperit acest volum tot pe GR si m-am gandit sa-l citesc pentru ca mi-au placut intotdeauna dramele psihologice (preferata mea este Padurea Spanzuratilor). Subiectul este intr-adevar unul controversat si halucinant, incestul este un lucru teribil cu consecinte devastatoare pentru psihicul unui copil, dar macar in acest caz nu un adult este cel care comite o fapta infioratoare.
    Pe mine ma dezgusta reportajele si filmele despre pedofili si violatori si prefer sa evit stirile care prezinta astfel de cazuri decat sa dau peste ele si sa fiu nevoita sa vad lucruri infioratoare pe care legile din tara noastra nu fac nimic sa le schimbe. Imi pare rau ca cei care sunt in masura nu iau initiativa, la fel ca in cazul proiectului care si-a propus si a reusit sa schimbe legislatia privitoare la pedepsele care ar trebui aplicate celor care bat femei, de a propune pedepse mult mai dure pentru cei care abuzeaza femei sau copii. Din cate stiu, in SUA, o persoana gasita vinovata de abuzul unui minor este condamnata la inchisoare pentru o perioada cuprinsa intre 7-11 ani. Oricum este foarte putin, dar la noi, din cate vad la tv, dupa 3-4 ani maxim sunt eliberati. Practic legiuitorul consimte prin aceste pedepse la atrocitatile comise de acesti debili. Nu cred ca oamenii care pot face asa ceva merita dreptul la liberatate si la o noua viata.

    • Da, in tarile civilizate un astfel de comportament este pedepsit cu minimum 11 ani de inchisoare sau chiar pe viata in functie de gravitatea situatiei (nu ca situatia nu ar fi grava si asa…). Chiar daca ceea ce au facut Maya si Lochan a fost gresit, erau niste copii inocenti si traumatizati, dar cand te gandesti la adulti care abuzeaza de copii, cum se intampla la noi in tara… Si cel mai trist este ca nu se face dreptate.

      • Nu, stai linistita, intotdeauna imi plac recenziile tale, de asta le citesc 🙂 Iti dau si un exemplu: sambata eram intr-o librarie si cautam o carte pentru ziua unei fete. Aveam cateva carti in brate si nu incercam sa aleg una, ci ma gandeam la tine si la ce punctaj le-ai dat la recenzii =)) Logic, nu mi-am amintit, dar mi s-a parut funny scena =))
        In ceea ce priveste aceasta recenzie… ori ai scris-o imediat ce ai terminat de citit cartea, cred ca noaptea, ori nu stiu… pentru ca mie mi se pare o recenzie scrisa de o persoana care n-a dormit cat trebuie, alarmata si care incearca sa ne convinga de ceva, adica de cat de mult i-a placut un lucru, iar in acelasi timp sa nu cumva sa ne atingem de acel lucru, ca altfel…
        Imi place si cartea =)) Adica mi se par interesante subiectele astea tabuu, nu stiu de ce, iar din rezumatul si recenzia ta… mama-mia!! EU VREAU SA CITESC ASTA!!! O alta carte pe o tema asemanatoare ar fi Instrumente Mortale, una din seriile mele favorite 😀

      • Lexie, sunt flatata!!! Cat de dragut. ^^ Ar trebui sa-mi dai mesaj cand mai treci prin asemenea experiente. Si eu sunt o persoana nehotarata, greu ma decid ce sa-mi cumpar. Dar fiind foarte organizata (deja am planuit wishlistul pe 2013 pe luni!) si cu ajutorul instinctului, intotdeauna iau cartile superbe. Probabil daca as fi citit cartea in limba romana as fi terminat-o in 2 luni. 😆 E foarte multa descriere, numai dupa jumatate devine mai interesanta. Citeste-o, dar numai daca NU ai frati. Eu am ramas usor traumatizata…
        Si nu o compara cu IM care e 99% e fantasy. 😐 Cum spuneam si in recenzie, cazul precum cel prezentat in Forbidden se intampla foarte des in Romania si in alte tari. Din pacate, la noi in tara majoritatea scapa nepedepsiti sau se aleg cu 2-3 ani de inchisoare, in timp ce in America sau UK asemenea persoane sunt inchise minimum 11 ani, in unele cazuri chiar pe viata… 😐

      • N-am frati, din pacate 😀 Mi-ar fi placut sa am… In plus, chiar imi plac cartile astea care te lasa traumatizat la sfarsit, te pun pe ganduri etc. Insa habar n-aveam ca in SUA sau UK astfel de oameni sunt pedepsiti. Ciudaaat…

  3. Mama ..am citit de trei ori recenzia realizata de tine ..si nu pentru ca nu o scrii bine ..ci pentru ca povestea asta m-a prins, incercam sa imi imaginez scena si sa ma pun in locul anumitor personaje, anumitor sufletece trec prin actiunea cartii:) Imi place ..m-ai pus pe ganduri dar tot imi place :))

    • O sa-ti spun un mic secret: in timp ce citeam cartea imi imaginam ca sunt actrita la Hollywood si mi se ofera rolul lui Maya si trebuie sa vorbesc cu British accent si sa joc alaturi de un actor foarte sexy care are rolul lui Lochan si filmul este atat de bun incat castig Oscarul pentru rolul meu. 😆 Cred ca daca aveam frati, dupa ce as fi terminat cartea nu i-as mai fi putut privi in ochi si nu i-as fi lasat sa ma atinga. Prea controversata cartea…

  4. foarte frumoasa recenzie,chiar mi-ar place sa fie scoasa si la noi in romania,coperta este romantica si chiar exprima iubirea interzisa.

  5. foarte trista povestea..daca nu as fi citit spunem ca este o carte pentru cei indragostiti deoarece pe coperta apare o inimioara si multe petale de trandafir

Lasă un răspuns

