Jurnal de lectură (67)

TRĂDĂRI – Altfel de îngeri, volumul 2
de Lili St. Crow

Altfel de ingeri 2_Tradari
Carte primită de la editura Leda. Mulțumesc!

Rezumat: După confruntarea cu nosferatul Sergej din care a scăpat cu viaţă, un adevărat miracol, Dru așteaptă să ajungă la Prima Schola, un loc sigur pentru o perioadă de timp, unde ar fi protejată, departe de vampirii care o vânează pentru sângele de svetocha care îi curge prin vene. Sosirea ei la o școală-satelit îi uimește pe cei de-acolo. Pentru că dușmanii sunt pretutindeni, un trădător s-a asigurat ca Dru să fie trimisă la o școală de corecție a Ordinului, care adăpostește cei mai decăzuți vârcolaci și djamphiri. Conducătorul școlii, Dylan, neștiind cum să procedeze având în vedere situația delicată a lui Dru, așteaptă îndrumări de la superiori, și între timp se decide ca Dru să participe la cursuri, nevoită să experimenteze un nou program în care ziua devine noapte și noaptea devine zi. Fiind singura fată dintr-o școală de băieți din două specii care sunt într-o continuă dușmănie, îi este foarte greu să se adapteze. Iar Graves, băiatul goth devenit acum loup-garou care i s-a alăturat în această călătorie înșelătoare a supraviețuirii, devine ocazional distant și preferă compania noilor săi prieteni vârcolaci, care ajung să i se supună. Christophe, salvatorul ei djamphir, o vizitează ocazional în secret, dar Dru începe să-i pună încrederea la îndoială, în special după o vizită din partea unei svetocha care are dovezi împotriva lui Christophe, dezvăluind un mare secret al acestuia. Tratată cu răceală de elevi și profesori, participând la ore de cursuri inutile, Dru decide că este timpul să părăsească școala și să găsească un alt refugiu. Dar locația adăpostirii ei la școală este dezvăluită în ultimul moment și o altă trădare complică viaţa ei. Școala este atacată de vampiri, până este arsă din temelii. Dar totuşi, Dru are parte de protecția unor aliați pe care nu știa că i-a dobândit; deși confuză în privința intențiilor lui, speră că în salvarea ei va lua parte și Christophe, și va ajunge vie la destinația corectă, Schola Prima, iar trădătorii vor fi descoperiți.

Alte recenzii: volumul 1

Părerea mea:

Betrayals_revise.indd

Știu că multora nu le place seria, dar pe mine m-a captivat. Îmi place modul de scriere al autoarei, nimic fancy, totul cât mai realist descris, chiar dacă vorbim despre o carte fantasy. Lumea pe care ne-o ilustrează Lili St. Crow este una brutală, sângeroasă, neiertătoare și prezintă șansele supraviețuirii celei mai căutate victime din Lumea Reală printre trădări și lupte nesfârșite. Dacă v-ați cumpărat seria numai datorită comparației dintre Dru și Rose, protagonista seriei Academiei Vampirilor, o să aveți urâta surpriză să nu găsiți prea multe asemănări între cele două. Acea comparație se traduce prin strategie de marketing, dragilor. ;] Nu urâți seria pentru că asemănarea cu Academia Vampirilor este aproape inexistentă, bucurați-vă de noul concept original. Mie Dru mi se pare o tipă dură. Poate unii înțeleg prin „dur” o persoană care împarte pumni și șuturi în stânga și în dreapta tot timpul, dar eu înțeleg prin această caracterizare impresionanta capacitate a lui Dru de a supraviețui în faţa vampirilor și a nosferaţilor, care o vreau moartă, dar bineînțeles și puţină luptă. Școala de corecție mi s-a părut excelent descrisă și bufniţa bunicii, un semn prevestitor al răului, a oferit farmec întregului scenariu, încât mintea îmi zbura la castelul din Harry Potter. Îmi place legătura dintre titlul volumului și conținutul acestuia, rezumă perfect întreaga acțiune. Evident nu au lipsit camarazii lui Dru, Graves și Christophe. Graves a avut parte de o maturizare fizică cât și psihică, se integrează foarte bine în Lumea Reală și rezistă luptelor, iar grija lui faţă de Dru a fost mereu constantă. Nu pot spune că este unul dintre personajele mele preferate, dar este o prezenţă plăcută în carte. Şi bineînțeles, personajul meu preferat, Christophe. Cât am mai adorat momentele dintre el și Dru! Şi semnătura lui personală, de a apărea din senin și a-i salva viaţa lui Dru, pe care o alintă în limba poloneză, plus mirosul lui specific de plăcintă cu mere și scorțișoară – yummi . În concluzie, îmi place abordarea originală a lumii vampirilor, conceptul de svetocha, nosferatu, djamphiri și kouroi; o istorie interesantă a rasei vampirilor combinată cu termeni în limba poloneză folosiți ocazional. Verdictul? Recomand. 😀 În stânga, coperta mea preferată pentru volumul doi!!! DE CE??? 😥 😦 Urâțenie albastră. 😐

PUNCTAJ: 4/5

29 de gânduri despre „Jurnal de lectură (67)

  1. Pingback: Jurnal de lectură (69) « Daniella

  2. Imi place. Da, imi PLACE(bo, lololololol).
    Acum sa fiu serioasa. Recenzia asta are piperul ala specific tie. Cred ca ti-as recunoaste opiniile oriunde, sunt atat de precise si formate. Chiar daca nu am apucat sa citesc inca seria, cumva am avut incredere ca Dru nu te va dezamagi prea curand. M-a maract din recenziile tale trecute.

    • Din cate am citit, Daniele apreciaza aceasta carte si de obicei ne da motive sa vrem si noi cartile despre care vorbeste. Mi-a placut mult ca ne-a spus verde in fata ca nu seamana cu AV.

      • pe mine ma deranjeaza groaznic cand se fac comparatii cu alte carti, pentru ca fiecare e diferita in felul ei si apreciez oamenii care clarifica de la inceput diferentele dintre carti

      • da aici depinde si de gustul cititorului, tocmai de aceea nu e dragut sa faci comparatii dar unele carti chiar se aseamana intre ele ..sau se pastreaza aceasi idee ..spre exemplu , trio, vampiri care se indragostesc de fete scolarite etc ..

  3. Mie primul volum mi s-a parut mai captivant si cu mai multa actiune. Nu zic ca al doilea nu are, dar ..nu e la fel de bun ca primul .

    • Comparativ cu primul volum, intr-adevar actiunea a fost cam lenta. Imi amintesc ca a durat ceva timp pana ce am reusit sa-l termin. Oricum recenzia e scrisa dupa un an de la citirea cartii, sooo… 😀

    • Nu are ingeri. :))) Si pe mine m-a dus de nas inainte sa citesc primul volum. Si chiar eram curioasa sa aflu despre acei „ingeri ciudati”. :))) Dar e buna povestea cu vampiri, originala abordarea. 🙂 Sunt mentionate si fiinte paranormale gen chupacabre, zombie, vrajitori voodoo etc.

  4. gata imi dau demisia ..nu ingeri? Nu pufosenii> Atunci de ce titlul cu ingeri..da stai am omis un detali seri ase numeste altfel de ingeri, ca sa intelweg varcolacii se considera un alt tip de ingeri? Ok m-a cam ametit putin ,,dar tot e genial, dru imi seamana cu un fel de robin hood varianta feminina ..dragut

  5. foarte frumoasa rcenzia….daca as putea as cumpara toate cartile la care ai facut recenziile dar nu am timp deoarece trebuie sa merg la scoala…:( ofof….voi avea ce face la vara;)

  6. imi place foarte mult cum scriitoarea descrie lucrurile si personajele.Lili incearca „sa ne duca pe acelasi tram” cu personajele.sa traim impreuna cu ei si sa participal la actiuni impreuna

Lasă un răspuns

