Jurnal de lectură (68)

FIRST GRAVE ON THE RIGHT – Charley Davidson, volumul 1
de Darynda Jones

First Grave on the RightCarte achiziţionată de la The Bookdepository.

Rezumat:

Charlotte „Charley” Davidson este investigator privat, rezolvă crime și cazuri dificile în colaborare cu poliţia. Ceea ce îi permite să-și facă munca ca o profesionistă este abilitatea ei de grim reaper. Charley vede oamenii decedați, îi ajută să-și rezolve problemele pe pământ și aceștia ajung prin intermediul ei în Rai, ea fiind „lumina”. Harul îi aduce multe beneficii, atât ei cât și unchiului Bob, cu care colaborează mereu. Recent, niște avocați au fost omorâți, iar când cei trei o vizitează pe Charley, se implică și ea în cazul morții lor investigat de poliţie. Avocații apărau un om nevinovat acuzat de crima unui băiat pe care nici nu-l cunoștea, iar când cei trei s-au apropiat prea mult de adevăr, au fost împușcați. Charley face legătura între crima avocaților și cea pe care încercau aceștia să o rezolve. Cu ajutorul unei echipe formată din oameni cât și spirite, găsește o pistă care ar putea rezolva cele două crime. Dar cu cât se apropie de adevăr, cu atât se pune în pericol și este atacată de multe ori pe parcursul investigației. Între timp, se confruntă cu altă problemă. Începe să fie vizitată din nou de entitatea pe care a numit-o Big Bad când era copil, și Reyes, un tip pe care l-a cunoscut în adolescenţă îi apare în vise. Descoperă că Big Bad și Reyes Farrow sunt aceeași persoană, iar prietena ei Cookie află că acesta este închis pentru uciderea propriului său tată. Întrebându-l pe spiritul ei de încredere, Angel, despre Reyes și posibilitatea de a fi decedat, Charley este uimită de reacția lui speriată și începe să-și pună întrebarea ce fel de ființă paranormală este Reyes. Cercetând în paralel cazul lui, află că este în comă și mai are două zile la dispoziție să oprească deconectarea lui de la aparate. Cu două cazuri dificile de rezolvat și alte incidente personale, Charley are nevoie de toată cafeaua pe care prietena ei Cookie i-o poate pregăti și glume pline de sarcasm la adresa agentului Swopes.

PUNCTAJ: 4.5/5

Părerea mea:

anigif Când am primit cartea și am văzut scrisul de 2mm, mă gândeam că nu o să prind ziua în care voi citi volumul. Pe lângă bătălia interioară pe care am purtat-o timp de o săptămână să-mi cumpăr cartea??, gândul că voi avea de cumpărat alte patru volume nu prea m-a atras, dar drăgălășenia cărții mi-a mai îndulcit puțin din frustrare. Știam cât de lăudată e seria, dar nu știam exact la ce să mă aștept. După câteva capitole voiam să citesc tot mai mult și stilul light și amuzant al Daryndei mă captivase. Pe parcurs mi-am pierdut interesul din cauza unei stări de dispoziție grumpy. Încercând să uit starea mea de enervare și amintindu-mi momentele în care savuram lecturarea cărții, pot spune că este un debut literar destul de bunicel. Personaje plăcute, replici pline de sarcasm și umor, puţină dramă și suspans. Capacitatea lui Charley de a vedea spirite este foarte bine redată și uneori uiți că romanul este unul paranormal. Îmi place că aflăm întâmplări din trecutul lui Charley, o mică privire asupra vieții sale drept grim reaper și facem cunoștință cu membrii familiei Davidson. Autoarea reușește să cuprindă în poveste multe aspecte. Spre surprinderea mea rezolvarea crimelor a fost foarte bine explicată și pistele pe care le-a descoperit Charley au avut logică în evoluția acțiunii. Şi acum momentul așteptat de toate fanele… Reyes Farrow. Măi, apreciez grija lui faţă de Charley, dar pe mine nu m-a impresionat cu nimic. Hai să spunem că este interesant ce s-a petrecut la final când și-a dezvăluit identitatea. Dar, mda, mai mult îl prefer pe agentul Swopes în locul lui și pentru prima dată îmi doresc un love triangle într-o serie. Volumul doi mi l-am comandat deja pentru că farmecul lui Charley m-a convins să vreau să-i aflu mai departe peripețiile şi… m-am cam ataşat de personaje. A fost bună cartea, puţin e prea lăudată, cel puţin la noi, dar categoric captează atenţia cititorului. Este potrivită persoanelor în căutare de o lectură ușoară și amuzantă. 😀

26 de gânduri despre „Jurnal de lectură (68)

  1. HA! Scrisul de 2 mm, problema universala. Imi place ca ai incheiat cu „o lectursa usoara si amuzanta”. Aparentele inseala. I would totally like to read this book. Chiar o sa o adaug pe GR in wishlist. ❤

  2. Scrisa de 2 mm, prima mea problema : )). Din cate ai zis tu, cred ca mi-ar placea, dar o astept in Romania. A, da, apreciez ca postezi recenziile cartilor in engleza in limba romana.

      • Yeah. Uneori nu am chef sa scriu recenzii la cartile in engleza/germana, stii? As vrea sa pastrez awesomeness-ul din carte pentru mine… dar ma gandesc la cititori si la satisfactia pe care o am, gandindu-ma ca poate recenzia mea le-a fost sau le va fi utila si va face o diferenta printre articolele copy-paste despre care mentionai tu. 😀

  3. La fel ca toti, urasc cartile cu scrisul mic. Dupa recenzia ta, cartea pare interesanta si mi-ar placea mult sa apara si la noi .

  4. Am citit cateva recenzii in engleza ale acestei carti si chiar am fost „corupta”, hehe. Din cate am inteles, face parte putin si din genul politist, dupa care sunt innebunita, iar asta impletita cu partea de fantasy face ca aceasta carte sa devina un masterpiece, cel putin in opinia mea.
    Si partea cu scrisul de 2 mm, cred ca ti-a luat ceva sa citesti. Cunosc sentimentul mult prea bine, daca scisul este mic atunci imi obosesc ochii si imi i-a ceva sa termin de lecturat o carte. Sper sa apara aceasta serie si la noi.

  5. Nu am citit cartea si nu ma pot pronunta asupra ei insa vreau sa mi-o iau . O astfel de carte are un impact diferit asupra fiecaruia, intelegand altfel situatile prin care a trecut un anumit personaj sau mesajul transmis de ea.
    Felicitari pentru recenzie.

  6. Vai, mulțumesc mult! M-a ajutat foarte mult articolul tău pentru că voiam să-mi cumpăr cartea și aveam nevoie de o părere sinceră despre ea. Continuă ceea ce faci că faci bine! o seară faină să ai!

Lasă un răspuns

