Jurnal de lectură (74)

LA JUMĂTATEA DRUMULUI SPRE MORMÂNT – volumul 1, seria Vânătoarea nocturnă
 de Jeaniene Frost

lajumatateadrumuluispremormantAceastă carte mi-a fost oferită de editura Leda şi poate fi comandată de aici.

Rezumat:

La doar 22 de ani, Cat Crawfield este expertă în uciderea vampirilor. Cu o țepușă de argint și cu o atitudine sfidătoare omoară un vampir fără efort. Chiar dacă este o activitate periculoasă pentru o tânără, Cat este determinată să-și răzbune mama, care a fost victima violului unui vampir din urma căruia a fost născută ea. Dar în același timp se luptă să câștige și afecțiunea mamei sale, care mereu o consideră o anomalie, datorită laturii ei jumătate umană, jumătate vampirică. Într-o noapte, talentele ucigașe ale lui Cat sunt descoperite de un vampir blond, misterios, cu un accent britanic seducător, care o vede drept o armă foarte valoroasă în propria lui vânătoare de vampiri. Astfel, vampirul numit Bones, vânător de recompense, o răpește și îi propune – mai exact, o forțează – să lucreze împreună, dar nu înainte ca eroina noastră să încerce să-l omoare. Bineînțeles, îi oferă și diverse avantaje precum antrenamente de luptă, secrete despre slăbiciunile vampirilor, un mic comision din recompensele lui, dar cel mai important pentru Cat, îi promite că o ajută să-și găsească tatăl. Cat nu poate refuza această ofertă, la propriu, alternativa fiind moartea. După nenumărate antrenamente, lupte și misiuni, realizează că Bones nu este atât de malefic precum îl consideră și începe să descopere o atracție inedită pentru el și în același timp se află în mijlocul unui conflict vampiric periculos amândoi, care amenință să-i despartă.

PUNCTAJ: 4/5

Părerea mea:

Night Huntress by Jeaniene FrostAceastă carte a fost pe măsura așteptărilor mele, însemnând că mă așteptam să-mi placă foarte mult, dar nu mi-a transmis acel sentiment de „e cea mai superbă carte pe care am citit-o”. Cu toate acestea, trebuie să recunosc că eroina noastră Cat Crawfield, este un personaj foarte complex. Amuzantă, dură, inteligentă și ambițioasă, este de apreciat intenția ei de a-și răzbuna mama și de a le proteja pe alte tinere, potențiale victime ale vampirilor. Dă dovadă de mult curaj prin determinarea ei de a omorî fiecare mort viu, în ciuda faptului că își pune viaţa în pericol. Cu Bones face cunoștință din intenția de a-l ucide și este foarte comic cum acesta îi cunoaște planul de dinainte și Cat este răpită de Bones cu propriile ei tehnici. Evident, relația dintre cei doi începe într-un mod criminal – la propriu și figurat, dar pe parcurs se transformă în ceva profund. Bones este ca o adolescentă îndrăgostită în preajma lui Cat, în timp ce ea este foarte reticentă, din cauza unor experiențe traumatizante din trecut. Misteriosul vampir se dovedește a fi foarte tandru și blând cu aceasta, contrar firii sale vampirice, și o face pe Cat să se simtă acceptată și iubită, exact esențialul care i-a lipsit întreaga viaţă. Locația în care se desfășoară acțiunea îmi place cel mai mult, pentru că acel aer country oferă autenticitate. Cartea conține scene de violenţă, de erotism și de limbaj indecent, deci se impune o limită de vârstă – 16+ spun eu că este o limită acceptabilă cititorilor obișnuiți cu acest gen. Personal, nu sunt fană, dar uneori nu strică să părăsești zona YA și să arunci o privire în lumea adultă. În concluzie, dacă sunteți în căutarea unei cărți antrenante cu răsturnări de situație și cu personaje realist conturate, acest volum este pentru voi și mai mult ca sigur veți fi nerăbdători să citiți continuarea. *Recomandat faniilor seriei Vampirii Sudului/ True Blood.

12 gânduri despre „Jurnal de lectură (74)

    • Momentan, nu. Dar voi posta saptamana asta un concurs sau doua. Si bineinteles, nu trebuie sa fie un concurs de fidelitate, ca sa comenteze cititorii pe un blog, nu? 😀

      • Mersi! In ultima vreme, rar a primit blogul complimente. 😀
        Am observat ca cititorii „migreaza” spre bloguri infectate cu campanii de publicare la carti de 2 bani si concursuri cu swag-uri tampite, majoritatea pe platforma blogspot. Eu mai tin blogul numai pentru recenzii, pentru ca imi place sa le scriu, altfel as renunta la el. Concursurile ma enerveaza la culme, imi ia 2 saptamani sa ma misc pana la posta si sa trimit premiile plus ca sta langa mine teancul de carti care asteapta sa fie puse la concurs. Bleah! A devenit atat de comerciala si blogosfera de carte… ce frumos era acum un an-doi. *dreaming*

  1. Daca imi place la nebunie seria Vampirii Sudului, probabil imi va placea si seria aceasta. Am totusi o mica retinere….formatul cartii m-a cam dezamagit, adica prea arata ca o carte in editie de chiosc, la pretul uneia de librarie….Multumim pentru recenzie!

    • Da, formatul a fost putin deranjant, dar dupa ce inaintezi cu lectura devine destul de „flexibila” cartea, dar varfurile se indoaie cam usor, din pacate, si este un chin pentru persoanele care ocazional au mainile umede, pentru ca se fac paginile in forma de val. 😦 Putintel, este mai calitativa decat cartile oferite cu revista. Poate o prinzi la reducere pe Elefant sau Libris. 😉 Cu placere! 😀

  2. Imi place recenzia 🙂 Cartea nu e pentru varsta mea din recomandarea ta, mai trebuie sa astept 3 ani.
    Ai zis cumva ca vrei sa stergi blogul, sa nu te mai aud ca zici asta, da? :-w

    • Mersi. Yep, nu te grabi sa citesti carti pentru adulti, mai asteapta ca e cel mai bine. 😀 Nu am zis ca vreau sa sterg blogul, nu l-as sterge niciodata. Dar la un moment dat, nu as mai posta. Probabil mi-as deschide alt blog, mai serios, pe care as scrie critica literara (in timpul facultatii), dorinta mea suprema. 😀

Lasă un răspuns

