Jurnal de lectură (79)

KIM
 de Rudyard Kipling

tn1_kipling_-_kim

Informaţii:

Editura: ALL
Data publicației: 15.11.2012
Colecție: Strada Ficțiunii Clasic
Coperta: paperback
Nr. pagini: 336
Preț: 29.90 lei
Comandă cartea.

Această carte mi-a fost oferită de editura ALL în cadrul campaniei vALLuntar, ediţia a II-a. Mulţumesc!

Descrierea oficială:

Fiul unui soldat irlandez, Kim O’Hara creşte ca orfan pe străzile din Lahore, atrăgând simpatia tuturor prin isteţimea lui ieşită din comun¬. Pentru el, bătrânul lama din Tibet care poposeşte într-o zi în oraş în căutarea Râului Săgeţii lui Buddha este la început doar un bun prilej de a pleca în lume, în căutare de noi aventuri. Pe parcurs însă, tovărăşia celor doi se transformă în prietenie, iar căutările sfântului tibetan îl apropie pe Kim de propriul destin măreţ, aşa cum i l-a prezis tatăl său, sub semnul unui Taur Roşu pe un câmp înverzit. Când, în sfârşit, Taurul Roşu se arată, Kim se trezeşte antrenat în cea mai mare aventură a vieţii sale: Marele Joc, a cărui miză nu mai este doar destinul său individual, ci însăşi soarta Indiei coloniale.

„Kim este apoteoza cultului victorian al copilăriei, dar are aceeaşi strălucire şi astăzi, la mult timp după prăbuşirea Imperiului…” Roger Sale

„Kipling este cu adevărat un scriitor de geniu.“ Henry James

Părerea mea:

Primul criteriu după care mi-am ales această carte a fost coperta foarte frumoasă, ca să fiu sinceră. Pe urmă observând numele autorului și amintindu-mi de „Cartea junglei”, care mi-a plăcut foarte mult, am decis că trebuie să citesc și acest roman al lui Kipling. Cartea părea foarte interesantă din descriere și într-adevăr nu s-a lăsat mai prejos. În roman, facem cunoștință din primele pagini cu Kim O’Hara, un copil orfan de părinți, trăind de pe o zi pe alta pe străzile Indiei. Kim este un puşti foarte isteț, prietenos și îndrăzneț. Are o minte ascuțită (aş putea spune că și o limbă ascuțită 😆 ) și știe cum să se integreze în cercurile sociale din India. Deși la prima vedere pare a fi o pacoste de copil, sub acea înfățișare de „drac împielițat” se află un băiat maturizat de obstacolele vieții. Mi-a plăcut grija pe care i-o poartă lui lama din Tibet. Deși prima dată îl abordează pe lama din interese proprii, grija lui faţă de bătrân este sinceră și cei doi au parte de aventuri de neuitat pe parcursul întregilor călătorii prin destinațiile exotice ale Indiei. Am apreciat evoluția acțiunii romanului și dezlegarea destinului măreț al lui Kim. De asemenea, cartea este o sursă foarte bună pentru a descoperi cultura exotică, religiile specifice și mentalitatea oamenilor din acele timpuri. India se află în mijlocul unui conflict politic, iar soarta îl pune pe Kim în situația de alege între sine însuși sau îndeplinirea anumitor cerințe politice. În ciuda descrierilor abundente și a denumirilor hinduse greu de citit (ce să mai spun de pronunțat), Rudyard Kipling are talent în a capta atenția cititorului și a-i oferi o poveste exotică și complexă într-o lume fascinantă și atent descrisă, potrivită oricărui iubitor de cărți pline de aventură.

PUNCTAJ: 3/5

Campania vALLuntar, ediția a II-a:

vALLuntar 2013.cdrAceastă recenzie face parte din campania vALLuntar inițiată de Grupul Editorial ALL în colaborare cu ROMSILVA. 

Dacă recenzia mea va strânge 15 comentarii, voi primi un copăcel pe care îl voi planta și îl voi îngriji; 30 comentarii = 2 copăcei, 45 comentarii = 3 copăcei etc. Așadar haideți să ajutăm la crearea unui mediu mai curat!

VĂ ROG, acordați-i două minute din timpul vostru acestei recenzii, lăsând un comentariu, pentru a ajuta o cauză nobilă. MULŢUMESC! 😀

32 de gânduri despre „Jurnal de lectură (79)

  1. India nu-mi place în mod deosebit, dar aş vrea să citesc această carte – cine ştie, poate ca fundal pentru aventurile lui Kim reuşeşte să-mi stârnească interesul 🙂 Merită o încercare, fiind vorba de Kipling.

  2. Am citit cartea cand eram in liceu. Atunci nu mi-a placut, mi s-a parut plictisitoare. Dar cred ca daca as citi-o acum as intelege-o cu adevarat. Imi place parerea ta despre carte.

  3. Imi pare rau, Rudyard Kipling cred ca este singurul autor clasic din cati am citit care nu m-a impresionat deloc, nu stiu de ce… 😦
    Spor la plantat, uite ca ai adunat un copacel cu acest comentariu.

  4. Am citit de mult „Cartea Junglei” asa ca nu pot spune ca mai tin bine minte stilul autorului – parca sa zic ca mi-a placut, dar nu m-a dat pe spate – insa, „Kim” pare sa fie o carte interesanta si sper sa-i pot acorda atentia cuvenita candva in viitor 🙂

  5. Pare o carte interesanta si chiar as vrea sa o citesc. Nu sunt o prea mare fana a Indiei, dar aceasta carte ar putea sa-mi schimbe parerea. 🙂

  6. Hmm,interesant subiectul cartii,are totusi ceva atragator in ea,dar parca am o retinere in a o citi. Poate o caut si eu sa o citesc ca sa imi astampar curiozitatea care mi-a starnit-o. Draguta recenzie! 🙂

  7. Mi-a placut Cartea Junglei. Am in biblioteca Kim, exact editia ta, primita cadou de la o prietena, dar din pacate nu am avut timp sa o citesc.

  8. Ce frumos, nu am crezut ca, dupa ce voi termina Cartea Junglei, voi mai da de vreo alta carte a lui Kipling. Surprisa placuta, totusi.
    Kim pare un personaj bine conturat, cu trasaturi de caracter forte in pofida varstei fragede si simt ca prin ea m-as intoarce la prietenii copilariei precum Cuore, Pip sau Remi (Singur pe lume).
    Foarte frumos, m-a cuprins melancolia.
    Sa speram ca prin „Kim” vom mai planta niste copacei.

  9. suna destul de interesant. eu nu am citit Cartea junglei decat in varianta cu ilustratii, cea pentru copii dar chiar mi s-a parut o idee interesanta. Imi place cum suna aceasta si sunt mai mult decat convinsa ca ,daca as citi-o mi-ar placea. Frumoasa recenzie, ca deobicei Daniela

Lasă un răspuns

